top of page

איך עובדים מחו"ל יהפכו את העסק שלך למצליח


היי, תרשו להתחיל בהתנצלות, לא כתבתי בבלוג שלי כבר חצי שנה מהפוסט האחרון. אתם יכולים להיות בטוחים

שהסיבה לכך הייתה בגלל שהייתי עסוק בקידום העסקים שלי בחו"ל. למי שלא יודע, יש לי צוות של 7 עובדים בפיליפינים שכל אחד מוכשר בתחומו. בעזרת הצוות הזה ניתנה לי היכולת לבנות עסקים של ממש באינטרנט על מותגים עצמאים ואתרי סמכות גדולים.

אני מספר לכם את זה מכיוון שאני חושב שכל מי שבאמת רוצה להפוך את התחום הזה לתחום העיקרי שלו, צריך לכוון לשם - לצוות עובדים. בתחילת דרכי התחלתי לבד, אבל היה לי ברור שאני לא יכול לעשות את הכל לבד. גם היה לי ברור שאני לא יוכל להעסיק כמות גדולה של עובדים ולכן התחלתי עם פרילנסרים, נתתי להם עבודות ספציפיות ושילמתי פר עבודה.הדברים זזו טוב אבל הייתה לי בעיה אם זה שהם לא באמת היו מחוברים לפרויקטים שנתתי להם והתקשורת ביננו הייתה מקצועית ויבשה. רציתי יותר מזה, רציתי שהיה איתי מישהו שיתחיל איתי תהליך וגם יסיים אותו כשהוא מסתכל על העסק שלי כמו שהוא מסתכל על העסק שלו. פה בדיוק הבנתי שפרילנסרים זה לא מה שאני מחפש אלא עובד במשרה מלאה ממש. אבל איפה עכשיו אפשר לקחת עובד במשרה מלאה ואשקרה לשלם לו?

איך אני התחלתי עם העסקה של עובדים מחו"ל

התחלתי לחקור את הנושא וגליתי שאפשר להעסיק עובדים שמוכשרים בתחומם למשרה מלאה דרך הודו והפיליפינים במחירים שנעים בין 100-200 דולר למשרה מלאה. התחלתי עם ההודים, מה שהיה טעות בזמנו. היה לי עובד אחד ומשם זה התפתח לכך שהשכרתי משרד עם 12 עובדים במשרה מלאה בדלהי. איפה הייתה הטעות? לא הייתי באמת כשיר לנהל צוות של 12 עובדים, לא ידעתי לנהל ובנוסף לכך הם לא היו עובדים ברמה גבוהה, הכל זה כמובן באחריות שלי מכיוון שהסינון בבחירת העובדים שלי היה על הפנים.

נקצר את הסיפור, סגרתי לאחר שנה של עבודה עם ההודים את המשרד שם, אם כל זה שלא היינו אפקטיביים במיוחד, הספקנו להקים 400 אתרי אפילייט בשנה (10 מאמרים פר אתר) שכל אחר הניב בין 1-3 דולר ביום. לכאורה זה נראה טוב על הנייר, אך אני הרגשתי שאני ממש לא בשליטה ולכן לקחתי צעד אחורה עם המשרד הזה. התקשורת שלי עם ההודים גם לא הייתה גבוהה, היה לי מורכב מאד להבין את האנגלית שלהם מה שתסכל אותי לא מעט.

החלק השני שלי בגיוס עובדים עבר לפיליפיניים, שם גילית עולם אחר לגמרי. גיליתי אנשים מאד נאמנים ואכפתיים שרוצים להצליח ומוכנים ללמוד ולעשות הכל בשביל להגיע לשם. האנגלית שלהם הייתה ברמה גבוהה וכל אחד היה עם תואר בתחומו. התחלתי עם עובדת אחת שלימים הפכה למנהלת פרויקטים שלי ואחראית על גיוס עובדים בחברה. המחויבות והאכפתיות שלה לעסק פשוט עשו עבורי את כל ההבדל. עובד טוב מהעיניים שלי זה אדם שמבין את העסק, רוצה לראות אותו מצליח וחושב מחוץ לקופסא כדי להביא אותו לשם. בחלק הזה גם היה השינוי הגדול של גוגל, פינגווין וחבריו שפגעו בכל האתרי אפילייט שלי. בעקבות החלק הזה התחלתי לבנות ממש עסקים של שירותים וחנויות

שהתבססו על מותגים שלי.

אז למה אני מספר לכם על עובדים וגיוס עובדים?

כמו שהבנתם, על מנת לבנות עסק משמעותי ועמוק אתם צריכים עזרה ומישהו נוסף שיוכל להשלים את מה שאתם לא יכולים לעשות לבד. אין לי מילים לתאר איך שהעובדים שלי שינו את המצב הכלכלי ודרך החיים שאני חיי היום. אני ממליץ לכל מי שרוצה להקים עסק באינטרנט להגדיר בצורה ברורה לאן הוא רוצה להגיע עם העסק שלו ולהחליט איפה בדיוק נכנס עובד לתמונה ומה צריכים להיות הכישורים שלו שיניעו את העסק קדימה.

לצערי אי אפשר למצוא עובדים בארץ שעומדים במחירים שאני משלם למשרה מלאה בפיליפינים. אני כמובן מבין גם שזה לא הגיוני (: ולכן, כל מה שאני אומר כאן מתייחס אך ורק לעובדים בחו"ל לעסקים בשפות זרות.

איפה אני מוצא את העובדים שלי?

יש כמה מקומות עיקריים שדרכם אני מגייס עובדים היום:

Elance - שוק של פרילנסרים מכל הסוגים והמינים. מי שמכיר יודע שזה מקום של פרילנסרים ולא של עובדים במשרה מלאה, אבל, זה גם מקום מצוין לבחון פרילנסרים ולהסב אותם לעובדים במשרה חלקית או מלאה. ELANCE מאפשרת היום להסתכל על תיק עבודות ורזומה של כל עובד. ניתן גם לראות פידבקים של אנשים אשר רכשו את השירותים של אותו עובד ונתנו פידבקים. זה מקום מצוין למצוא את העובד המדויק שאותו אתם מחפשים. שלב הבא זה תקשורת עם אותו עובד ועבודת ניסיון על מנת לראות את צורת העבודה שלו ולבחון האם הוא אכן מתאים לכם. יוצרים תקשורת לראיון עבודה לאחר מכן דרך הסקייפ וקובעים את כל פרטי המשרה בחוזה משותף.

Onlinejobs.ph - האתר העיקרי שבו אני משתמש היום לגיוס עובדים. זה אתר של בחור אמריקאי שאיגד את כל העובדים הפוטנציאליים מהפיליפינים במקום אחד. מה שאני אוהב באתר הזה, זה שהם יצרו על כל מקצוע מבחני רמה. כך שאפשר לראות את הציונים של כל עובד לפני שמקבלים החלטה לעבור איתו לשלב התקשורת וראיון עבודה. המלצה חשובה: שימו דגש עיקרי על אנגלית רהוטה גם בדיבור וגם בכתיבה, זה מקל באופן משמעותי על התקשורת שלכם עם העובד ומאפשר לכם גם ללמד אותו כישורים חדשים שאתם רוצים שהוא יתפתח בהם.

דרך איזה כלים אני מנהל את העובדים שלי?

Google Drive - למי שלא יודע, זה הכונן ענן של גוגל, שמאפשר העלאה ושיתוף קבצים. מאד דומה לDROP BOX אבל הרבה יותר משוכלל. אני משתמש בכלי הזה הכי הרבה על מנת לשתף בקבצי DOCS וSPREDSHEETS עם העובדים שלי. לכל חשבון GMAIL פשוט יש היום את הכונן הזה, פשוט הסתכלו למעלה במסך המייל שלכם ותוכלו לראות אותו.

Go To Meeting - תוכנת וובינר לשיתוף מסך באיכות HD. ניתן להקליט איתה גם פגישות ולהחליף שיתופי מסך בין אחד לשני. זה כלי מצוין להסביר וללמד את העובדים שלכם. מכיוון שהם מקבלים הקלטה הם יכולים לחזור על הדברים שוב. בעיקר אצל הפיליפינים ראיתי הרבה פעמים בעיה של ביישנות ולכן זה פתרון מושלם כדי לתת להם את הזמן לאחר הפגישה לחזור על הדברים.

Skype - לשיחות מהירות או צ'טים כשאני צריך לדבר איתם מהר או בשותף.

BaseCamp - תוכנה לניהול פרויקטים ועובדים, בין הטובות והנוחות ביותר שאני מכיר. אם אתם רוצים לדעת איפה אתם עומדים במשימות שנתתם לעובדים שלכם ורוצים לתת להם הערות בצורה מדויקת על פרויקטים לספציפיים זאת התוכנה שאתם צריכים. היא כמובן מסתנכרנת עם היומן של גוגל , גוגל דרייב ואווטלוק אם צריך.

לסיכום, מה כדאי לעשות המידע הזה..

ההמלצה שלי היא קודם כל לראות את מפת הדרכים שלכם ולשלב בפנים את העובד, כמו שאמרתי לפני, כאשר אנחנו לוקחים עובד צריך להיות לנו מאד ברור בשביל אילו משימות אנחנו צריכים אותו ומה הוא צריך לעשות בשותף על מנת לקדם את העסק שלנו. תעשו שיחות שבועיות על מה היה ומה צריך לקרות בשבוע לאחר מכן, הסקת מסקנות וניכוי של מה שעובד ומה שלא עובד.

זכרו שהעובדים שלכם צריכים לקבל מכם פידבקים חיוביים לאורך כל הדרך על מנת שיהיו מחוברים לעסק. כמובן שכאשר משהו לא נעשה כשורה יש מקום לשים את הדברים על השולחן ולדבר על הבעיות, אבל אף פעם לא הבעיות של העובד, אלא נסו להתמקד בבעיה כמקרה ולא כתכונה בעייתית אצל העובד וכך תוכלו להעביר את המסר טוב יותר לעובד. לדוגמא - אל תכעסו על עובד שלא הספיק לעמוד במשימה שהצבתם לו אלא תנסו לראות איתו ביחד את המשימה ולהבין מה לא עבד כמו שצריך. אם תדמיינו את המקרה הזה ויזואלית, במקרה הראשון אנחנו נגד העובד ומולו ובמקרה השני זה אנחנו עם העובד (לצידו) מנסים למצוא פתרון לבעיה. יש כמובן מקום להערות בונות תמיד.

אני מקווה שהמאמר הזה פתח לכם קצת את הראש, ללא ספק עובדים יכולים לשנות את הפנים של העסק שיש לכם עכשיו או שאתם מתכננים לבנות.

בהצלחה.


רוצה להיות מאלה שמתעדכנים לפני כולם?
מאמרים מובילים
פוסטים אחרונים
bottom of page