top of page

איך להפוך מבקר ללקוח באתר שלך ב-3 שלבים פשוטים (אופטימיזציה)


היי חברים,

אקדים ואומר שהפוסט הזה נכתב מהנסיון האישי שלי. אני אומר את זה כי אני כבר צופה מראש שאנשים יפנו אלי בפרטי ויגידו לי שיש עוד המון שיטות וטכניקות להפוך מבקר ללקוח. אני מתכוון כמובן להציג לכם את השיטות שלי שעבדו הכי טוב. אז גם אם אתם חושבים שיש עוד (ואתם צודקים...) , אלו הם השלבים שאני עובר עם כל אתר שיש לי כדי להביא אותו למקסימום רווח וכמובן כדי להגיע לרווח צריך לקוחות.. (:

עוד דבר שחשוב לי לציין, אני לא הולך לדבר בפוסט הזה על איך להקים אתר ואיך להכניס לתוכו תוכן ולעצב, זה ממש לא הרעיון. אם אתה או את לא יודעים איך להכין אתר, אתם מוזמנים כבר עכשיו להזין את השם ואת המייל שלכם מצד שמאל ותקבלו את הקורס של ה6 שיעורים שלי שמלמד אתכם את הצעדים הראשונים.

טוב אחרי שכיסינו את הפינה הזאת אפשר להתחיל....

שלב א' - בירור צרכי הנשיה שלך

אני יוצא מנקודת הנחה שעשיתם מחקר מקיף לפני שבחרתם את הנישה שלכם והחלטתם להקים אתר על מילת מפתח שתואמת את כל הפרמטרים של תחרות מול תנועה. אם לא עשיתם את זה, זה הזמן לעצור ולהבין קודם כל איפה אתם נמצאים, יכול להיות מאד שאתם לא נמצאים במקום הנכון מבחינת מילות המפתח שאתם מנסים לקדם עליהן.

זכרו תמיד! מחקר זה הבסיס של העסק שלכם באינטרנט (ובכלל). אם לא עשיתם מחקר בד"כ גם הדרך השיווקית שלכם לא תהיה ברורה ותמצאו את עצמכם משקיעים משאבים רבים לשווא. אז מה זה אומר בירור צרכי הנישה? זה אומר במשפט אחד - "מה המשתמש מחפש בדיוק ומה אני יכול לתת לו?".

אם תדעו מהם הצרכים של הנישה שלכם תוכלו להבין טוב יותר כיצד הייתם רוצים לראות את האתר שלכם כדי לספק להם את הצרכים. כדי לבהר יותר את העניין נשתמש בדוגמא: אם אני בונה אתר שפונה לנישה של אנשים עם התקפי חרדה (כן יש נישה כזאת...) , אני מבין שהאתר שלי אמור להעביר להם את המסר שיש דרך בשבילם לנצח את התקפי החרדה והדרך מתחילה בדיוק כאן. איך עושים את זה? זה כבר השלב הבא (:

שלב ב' - עיצוב ע"פ הצרכים

אם הבנו מה הם הצרכים והבנו את הדרך שבה אנחנו רוצים להעביר את המסר, אנחנו צריכים עכשיו לעצור ולקבל השראה... מה זה אומר, זה אומר שאנחנו נעבור על 10 האתרים המובילים בנישה שאנחנו פונים אליה כדי להבין באיזו דרך הם פנו ללקוחות שלהם והאם היא מוצאת חן בעינכם. נכון שיש כמובן עוד דברים מעבר לרגש, כל הנושא של נתונים, האם האתר ממיר או לא , האם הוא גורם ללקוח להישאר, וכו'... בד"כ אי אפשר להשיג את הנתונים האלה אז נשאר לנו רק לשאר ולחזור ולראות שוב בעתיד האם האתר חווה שינוי עיצובי או בתוכן.

הכיוון הכללי לעיצוב נכון נובע מהתשובה הישירה שהבן אדם מקבל כשהוא נכנס לאתר. למשל הבעיה היא "אני חווה התקפי חרדה איך מונעים את זה?". לשאלה הזאת נרצה לתת תשובה חד משמעית בכניסה לאתר: "כן, אתה לא חייב לחוות התקפי חרדה יש דרך למנוע את זה!". אם ענינו על השאלה, השארנו את המשתמש בידיים שלנו, שזה כבר צעד ענק. הדבר הבא שצריך לעשות זה להוביל אותו לפעולה שאנחנו רוצים דרך טופס מכירה או סרטון.

חשוב מאד לדאוג שהצבעים של האתר יביעו את מה שאתם רוצים להעביר. אני לא אכנס יותר מידי לצבעים, אבל תדעו שלכל צבע יש מסר פסיכולוגי שמעביר לנו תחושה. אנחנו צריכים לבחור תחושה שאנחנו רוצים להעביר ולפי זה לבחור את הצבעים של הרקע והתמונות באתר כדי להעביר את המסר בצורה העוצמתית ביותר.

שלב ג' - תנתחו את הכל מהכל

יש לכם צד שיווקי של תוכן וצד שיווקי של עיצוב. שני הפרמטרים האלה הם קריטים לנושא הטסטים של האתר. אנחנו רוצים בכל חודש לעשות שינויי ולראות איך משפיעה כל פעולה של שינוי שאנחנו עושים ברמת ההמרה של הלקוחות. זה נושא מאד רגיש הטסט, מכיוון שיש פה הרבה מאד דברים משתנים שיכולים להשפיע. למשל: כמות התנועה בזמן מסוים (טרנד) לעומת זמן אחר שבו אנחנו עושים את הטסט. למשל, כמות תנועה שונה (עליה בדירוג של מילת המפתח) מזמן X לזמן Y. למשל, איזה סוג של תנועה קיבלנו , האם היא הייתה ממוקדת לפני ועכשיו שהיא ממוקדת.

האם יש לזה השפעה משמעותית?

מעבר למשתנים הללו צריך להבין בעזרת הכלים של אנליטיקס וכלים נוספים מהי ההתנהגות של המשתמש באתר שלנו, על מה הוא מקליק יותר בממוצע וכמה זמן הוא נשאר. צריך שיהיה לנו את היכולת למדוד את כל הדברים הללו כדי שנוכל לעשןת את הטסט שלנו בצורה כמה שיותר עמוקה.

ככל שהוא יהיה יותר עמוק, כך נוכל להבין יותר טוב מה צריך לשנות ושם בדיוק נפעיל את כל המשתנים שלנו: שינוי של תוכן, מיקומים של מודעות/באנרים, צבעים של הרקע והגופנים, גדלים, מסרים, דרך שיווק: פריסלים או רשימות דיוור, שימוש בסרטונים או דפי מכירה.... וכמו שאתם מבינים זה יכול להמשיך. המסר הגדול ביותר של השלב הזה הוא שאתם יכולים תמיד לשפר עוד ולמקסם יותר את התנועה שנכנסת אליכם לאתר.

לסיכום, תחשבו על אתר בתור חנות שאנשים נכנסים ומביטים, חלק נכנסים וחלק לא. גם אלה שנכנסו, לא תמיד יקנו וחלק מסוים מהאנשים שנכנסים, קונים. בדרך הזאת תוכלו להבין טוב יותר שהכניסה של המשתמשים לאתר שלכם צריכה להיות מאד עוצמתית ברמת התשובה לשאלה או הבעיה הגדולה ביותר של הנישה שלכם. מאחל לכם אתרים מניבים רבים!

מור


רוצה להיות מאלה שמתעדכנים לפני כולם?
מאמרים מובילים
פוסטים אחרונים
bottom of page