top of page

לא ראיתם עדיין שקל באינטרנט? כך תוכלו לבנות עסק באינטרנט...


מתסכל נכון? לדעת שאחרי תקופה של כמה חודשים שבהם חקרתם, למדתם ועשיתם לא ראיתם אפילו שקל אחד. יותר מזה, בניתם אתר, הכנסתם תוכן לבפנים, קישרתם את הלינק שותפים שלכם ועדיין... כלום.

מה עושים?

בואו נראה, ת'כלס יש לכם שתי אופציות:

1. להתעצבן, להגיד שהכול שטויות ופשוט לעזוב.

2. להמשיך ולראות מה לא היה נכון בדרך שלכם והיכן ניתן לשפר.

יכול להיות שלא קיבלתם עדיין החלטה ואתם פשוט נמצאים בשלב התסכול.

בדיוק בגלל זה נוצר הפוסט הספציפי הזה, כדי להרגיע אתכם ולסדר לכם את כל הדברים בראש, דבר אחרי דבר.

כך צריך לבנות עסק באינטרנט...

אני אחלק את זה לכמה חלקים משמעותיים:

א. מחקר

ב. בניית האתר

ג. קידום האתר

ד. שיווק המוצר/ים

שימו לב! אני לא מתכוון להסביר כאן איך עושים כל דבר. המטרה היא ליצור לכם סדר ברור של בניית עסק באינטרנט כדי שיהיה לכם תמיד לאן לחזור וכדי לדעת היכן אתם נמצאים עכשיו.

מוכנים? נתחיל...

מחקר

מחקר זה הנושא החשוב ביותר והוא למעשה הבסיס של הכול, אם אתם לא יודעים מה הן מילות המפתח החשובות ביותר לקידום העסק שלכם אתם משאירים כסף רב על השולחן.

שימו לב לבחירת מילות המפתח שלכם, אני בוחר לרוב מילת מפתח מרכזית עם כמות חיפושים גבוהה ותחרות בינונית כמילת מפתח מרכזית ולאחר מכן עוד גג שלוש מילות מפתח נוספות שתומכות במילת המפתח המרכזית (LSI) .

הרעיון הוא ליצור מצב של מיקוד גבוהה למילת מפתח ספציפית ולאחר שכבשנו אותה להתקדם לעוד 3 מילות מפתח כדי להעלות את נפתח התנועה לאתר שלנו.

המחקר צריך לגעת בכמה אספקטים:

1. תחרות - כמה אתרים מתחרים על מילת המפתח הזאת.

2. כמות חיפושים - כמה חיפושים חודשיים יש על מילת מפתח מדויקת.

3. הכוונה של מילת המפתח - מה היא אומרת? מה רץ בראש למחפש כשהוא מחפש?

4. בדיקה עמוקה של עשרת המקומות הראשונים להערכה של כמה זמן ייקח להגיע למקום הראשון.

לאחר שעברתם על הכול האספקטים שציינתי אתם צריכים לחפש דומיינים שיושבים על מילת המפתח הראשית שמצאתם, זה ייתן לכם יתרון משמעותי מול המתחרים מכיוון שהמיקוד שלכם יהיה ברמה הגבוהה ביותר.

בניית האתר

היום אין תירוצים, כל טיפש יכול ליצור אתר בקלות מבלי לחשוב יותר מידי. הרעיון הוא פה לא להרים את האתר לאוויר אלא לבנות אותו כמו שצריך מבחינת תוכן ומבנה כללי.

אני באופן אישי עובד על וורדפרס בכל האתרים שלי, זאת פשוט המערכת הכי טובה וידידותית שאני מכיר בכל הנוגע למערכות קוד פתוח שמאפשרות גישה חופשית לכל חלק וחלק באתר.

בכל אופן, הבנייה של האתר צריכה להתבסס על תוכן שמכוון ספציפית למילת המפתח המרכזית. שוב, בגלל שאתם רוצים להציג לגוגל ולכל שאר מנועי החיפוש את המיקוד שלכם מול מילת המפתח הראשית.

לאחר שטיפלתם בתוכן ויש לכם לפחות 10 מאמרים של 500 מילה כל אחד, אתם יכולים לעבוד גם על החלק העיצובי/אסטטי של האתר. לבחור תבניות רלוונטיות ולתת למשתמש חוויה שתוביל לצפייה/קריאה שתגרום לו להישאר.

קידום האתר

לאחר שסיימתם לבנות את האתר אתם כבר יודעים, צריך לקדם אותו בעזרת לינקים חיצוניים. הכל טוב ויפה, אבל האם אתם עושים את זה על בסיס קבוע? זאת שאלה מאד חשובה שאתם צריכים לשאול את עצמכם. גוגל מסתכל על קידום בכמה רמות : באופן כללי ופר חודש.

זאת אומרת, שאתם יכולים להביא 1000 לינקים חיצוניים בפעם אחת, לראות עלייה קיצונית בדירוג וחודש לאחר מכן תראו ירידה קיצונית בדירוג אם לא קידמתם בחודש לאחר מכן. דבר נוסף, גוגל מעריכה קביעות של כמות לינקים (כמות קבועה של לינקים ביום) ומעריכה גיוון. זאת אומרת שאתם צריכים לקדם כל יום, אפילו במעט לינקים ומאזורים שונים בכל פעם.

אם אתם מקדמים, תקדמו באמצעות מאמרים, תגובות בבלוגים ופורומים, סרטונים ביוטיוב, פייסבוק ועוד.

אל תקדמו רק עם שיטה אחת, זה חשוב מאד. הנושא של קידום האתר שלכם יביא לכם בסופו של דבר את הלקוחות, מה שאתם תעשו איתם לאחר מכן תלוי באתר שלכם.

שיווק המוצר/ים

אז עד עכשיו דאגתם להביא את הלקוחות, עכשיו אתם צריכים להמיר מבקר ללקוח. איך עושים את זה? חושבים דבר ראשון על מה הייתה המטרה של המבקר כשהוא חיפש את מילת המפתח שהובילה אותו לאתר שלנו.

מתוך זה, נוכל להבין טוב יותר מה הוא צריך. המטרה היא לגרום למבקר קודם כל לקבל את מבוקשו, אם הוא קיבל את מה שהוא חיפש הוא יישאר ואז הסיכויים שלנו עולים להוביל אותו לאן שאנחנו רוצים. לדוגמא: אם אדם חיפש "איך לבנות בקתת עץ בקלות?" החלק העליון ביותר של האתר שלי יהיה עם כותרת "כך תבנה בקתת עץ בקלות".

לאחר שהשארנו את המבקר צריך לתכנן אסטרטגיה של משיכה לפעולה, אנחנו ממש לא רוצים להיות אנשי מכירות פה אלא ממליצים מדרגה ראשונה.

מה זאת אומרת? זאת אומרת שאנחנו יכולים להגיד הכול חוץ מלהגיד, "תקנה את זה רק במחיר 99$", זה ממש לא הרעיון. במקרה של בקתת העץ במידה ואנחנו רוצים למכור מדריך לבנייה של בקתת העץ, נספר את הסיפור שלנו ומה עזר לנו לבנות את בקתת העץ החלומית. נבחר להכניס את הלינק שותפים שלנו באזורים רלוונטיים כדי למשוך את המבקר לפעולת הרכישה.

לסיכום, יש סדר בדברים כמו שאתם רואים והכי חשוב זה קודם כל להבין את זה. אין קיצורי דרך, יש פעולות שאנחנו צריכים לעשות ואם לא עשינו אותן אנחנו נהיה בבעיה כי המנגנון לא יוכל לעבוד.

אין שום ספק שהפורמט הזה עובד, אדם עם צורך שמקבל את המענה שלו תמיד יוכל לבצע ולהקשיב לפעולות שאנחנו רוצים למשוך אותו אליהן.

מקווה שנהנתם,

שבוע מצוין!

מור


רוצה להיות מאלה שמתעדכנים לפני כולם?
מאמרים מובילים
פוסטים אחרונים
bottom of page