top of page

איך לבנות פלטפורמה מושלמת של SEO (קידום אתרים)


אתם בטח מתוסכלים מכל העניין שהשקעתם הרבה מאד כסף באתר שמועצב מצוין, מכיל את הפונקציות שאתם רוצים וגם כתוב בצורה רהוטה ומושכת אבל לא מצליח למשוך מספיק לקוחות...

מעצבן, אבל אתם מבינים כבר היום שאם אתם לא מקדמים את האתר שלכם על מילות החיפוש הרלוונטיות וממש כובשים אותן, אתם לא יכולים לקבל את הלקוחות הללו כי הם פשוט לא רואים אתכם.

אז איך אפשר לקדם את האתר בצורה טובה? שנייה לפני, אני רוצה לשבור פה איזושהי סטיגמה שאני שומע הרבה פעמים מאנשים. הרבה מאד אנשים אומרים יש "קידום ממומן" ויש "קידום אורגני" (SEO) , בקידום ממומן משלמים כסף ובקידום אורגני לא משלמים דבר.

טעות!

אם אתם מקדמים היום בקידום אורגני אתם צריכים את הכלים האלה:

1. מאמרים : אתם יכולים לכתוב, אבל בכמויות של 20-30 מאמרים בשבוע?

2. לינקים אחוריים: אתם יכולים לעשות לבד, אבל אתם לא תמיד תדעו היכן להטמיע ואיפה אפשר. זה גם השלב שרוב האנשים רוצים לדפוק את הראש בקיר מתסכול של חזרה על פעולה מתישה וסיזיפית.

קידום אורגני = זה עולה לכם כסף. אם אתם מאלה שלא משלמים לפרילנסרים או עובדי קידום אתרים סביר להניח שאתם נמצאים מאחור או שאתם מקדמים מקצועיים שיש להם את כל המשאבים כבר ביד.

אז אין דבר כזה "לא עולה כסף" בקידום אורגני. אני מקווה שהבהרתי את הנקודה הזאת כמו שצריך.

עכשיו אחרי שפוצצנו את הבועה הלא קטנה הזאת, בואו נדבר על הפרמטרים שיגרמו לכם להיות במקומות הגבוהים ביותר בגוגל...

דבר ראשון חשוב להבין שיש שני פאקטורים מרכזיים כשמדברים על קידום אתרים:

1. ON PAGE: במילה אחת "האתר" . כל מבנה הקוד של האתר, הסדר שלו והטקסט שנמצא בתוכו.

2. OFF PAGE: במילה אחת "לינקים". כל הלינקים שמכוונים מאתרים אחרים לאתר שלנו.

דבר שני, אנחנו צריכים להבין את נושא המיקוד. ככל שאנחנו נהיה יותר ממוקדים על מילת מפתח שאנחנו בוחרים כך גוגל יאפשר לנו להגיע רחוק. מה זה אומר? שמהשלב של בחירת השם של הדומיין שלנו אנחנו צריכים להיות מפוקסים אחרי מחקר ובחירה של המילה החשובה ביותר לעסק שלנו.

אם יש כמה מילות מפתח שאנחנו רוצים לקדם עליהן, אני ממליץ לא יותר מ3 מכיוון שככל שיש לנו יותר מילות מפתח בקידום של האתר שלנו כך גוגל רואה אותנו פחות מפוקסים וממוקדים ולכן הקידום לא יהיה אופטימאלי.

לכן, כשאנחנו בוחרים את הדומיין שלנו נרצה לבחור את מילת המפתח בתוך הURL (כתובת האתר) במידה וזה אפשרי. לגבי אתרים בארץ הנושא הזה הוא מינורי, למרות שיש עכשיו גם כתובות אינטרנט שאפשר לרכוש בעברית.

אז לאחר שבחרנו את מילת המפתח המרכזית שלנו ורכשנו דומיין עם השם המדוייק. (מומלץ בסיומות של COM ORG NET לחו"ל ובארץ: CO.IL ORG.IL ) אנחנו רוצים להתחיל לבנות את האתר שלנו.

במה נתמקד בשלב הראשוני?

קודם כל נרצה לבלום את החשיפה של האתר שלנו לאחר ההקמה שלו כשהוא עוד לא מוכן למנועי החיפוש. למה? מכיוון שאם נהיה חשופים כבר בשלב הראשוני אנחנו ניצור רושם שלילי על גוגל שלא יראה טקסטים ומבנה מסודר של האתר. מה שיגרום לגוגל לא לאנדקס אותנו בכלל או בעיקוב משמעותי שיכול להגיע לחודשים.

לכן, איך שאנחנו פותחים את האתר אנחנו ישר מוודאים שאנחנו מורידים את היכולת של גוגל לראות אותו. עושים את זה דרך ביטול אופציית החשיפה למנועי החיפוש, זאת אופציה שנמצאת היום בכל מערכות הקוד הפתוח והאתרים לבנייה עצמאית.

לאחר מכן, אנחנו רוצים לוודא שמבנה הטקסט שלנו נכון מול מילת המפתח שלנו, אז לאיזה דברים צריך לשים לב?

1. כמות: אנחנו רוצים לוודא שיש לנו כמות של לא פחות מ300 מילה למאמר כדי שגוגל יוכל להתייחס למאמר בתור מאמר ערך ולא מאמר קידום (כן הוא מזהה כבר את הדברים האלה..).

2. מקוריות: גוגל לא יעניש אותנו אם נשתמש במאמר לא מקורי, הוא פשוט לא ישים לב אליו ברמה הקידומית וזאת חד משמעית פגיעה לאתר שלנו. אם האתר יכיל טקסטים מקוריים בלבד גוגל יחשיב אותו באינדוקס של הדפים שלו במנוע החיפוש. לכן חשוב מאד לשמור על המקוריות. כמובן שגם הנושא של זכויות יוצרים צריך לבוא פה, אבל אנחנו מדברים על קידום...

3. דחיסות: מדובר על הדחיסות של מילת המפתח המרכזית. החישוב הוא הופעה של 3 פעמים על כל 100 מילה. יש האומרים יותר ויש האומרים פחות, לי אישית הכמות הזאת עבדה הכי טוב.

4. תמונה: תמונה רלוונטית (כן גם את זה הוא יודע) שמכילה אלט טאג (טקסט בתמונה) עם מילת המפתח. גוגל קורא היום גם תמונות ומבין שהקוראים אוהבים לראות תמונות, ברגע שיש גם מילת מפתח בתוך התמונה קל יותר לגוגל להבין על מה התמונה מדברת ולאנדקס אותה במנוע שלו. לכן, הפעולה הזאת חשובה לקידום.

5. כותרות: להכניס כותרות עם מילת המפתח המרכזית יגרום לגוגל לראות את הסדר הכללי של הטקסט ובכך לבחון אותו בצורה טובה יותר. גוגל אוהב כותרות כי הוא יודע שזה מסדר לקוראים את הקריאה ולכן נותן לנושא הזה גם משמעות בקידום.

6. לינקים: אנחנו רוצים לקשר מכל מאמר באתר שלנו דרך המילת מפתח המרכזית לינק לדף הבית. הפעולה הזאת תהפוך את דף הבית לדף המשמעותי ביותר באתר ותגרום לגוגל להבין את זה בהקשר של מילת המפתח המרכזית.

בפעם הבאה אני אדבר על הפקטורים של הOFF PAGE. שאלות ?


רוצה להיות מאלה שמתעדכנים לפני כולם?
מאמרים מובילים
פוסטים אחרונים
bottom of page