top of page

איך לבנות לינקים איכותיים כדי להעלות את הדירוג בגוגל


אחד הדברים המשמעותיים ביותר בעיני גוגל זה כל העניין של הלינקים שפונים לאתר שלנו. למעשה אם נדבר קצת על אחוזים שמרכיבים את כל נושא הSEO אפשר להגיד שמבנה האתר (און פייג') מרכיב 40% וכל נושא הלינקים (אוף פייג') מרכיב 60%...

אני לא יודע אם ידעתם את זה או לא, אבל אני מאמין שרובכם הגדול מופתע. כן, זה אומר שאם לא קידמתם עד עכשיו את האתר שלכם בעזרת לינקים חיצוניים והתפלאתם כשלא התקדמתם בגוגל, זה מה שקרה :-D

אז איך מתחילים עם קידום חיצוני של לינקים לקידום האתר שלנו ומה צריכים להבין קודם כדי למקסם כמה שיותר את העבודה שלנו לתוצאות הטובות ביותר בגוגל. קודם צריך להבין את נושא האיכות, לא כל לינק נחשב באותה צורה מול גוגל, למעשה לינק איכותי אחד יכול להיות שווה בכוחו ל1000 לינקים לא איכותיים ולכן אנחנו רוצים למצוא את הלינקים הטובים ביותר בשביל האתר שלנו.

מדדים של איכות הלינקים:

רלוונטיות - חשוב מאד שנוציא לינקים מאתרים שרלוונטיים לנושא של האתר שלנו. לדוגמא, אם האתר שלי מדבר על הנושא של "איך משחקים גולף" ואני אוציא לינק מאתר שמדבר על "איזה כייף לשחק גולף" הלינק יהיה חזק הרבה יותר מאשר שאני אוציא לינק מאתר של "הכנת עוגות ברבע שעה". אוקי? יופי..

PR - זה מדד יחסית ישן של גוגל למדידת איכות של דף אינטרנט. המדד נע מ0 ועד 10 כש10 זה אתרים ברמה של גוגל ופייסבוק ומדד 0 זה אתרים חדשים שבד"כ עוד לא מלאים ביותר מידי תוכן. מכיוון שגוגל מודד עד היום כוח של אתר לפי הPR שלו אנחנו מבינים שהלינקים שמגיעים מאתרים בעלי PR גבוהה יש להם ערך גדול יותר ולשם בדיוק נכוון נתכנן את קמפיין הקידום שלנו.

וותק - חשוב מאד להבדיל, אתר וותיק זה לא דומיין שנרכש בשנת 97 ואין עליו שום אתר. מדובר על אתר שנמצא באוויר ואונדקס ע"י גוגל. זאת אומרת שמדד הוותק נמדד ע"פ הפעם הראשונה שגוגל אינדקס את האתר. אחרי שהבנו את הדבר החשוב הזה אפשר להתקדם ולהגיד שוותק מקבל כוח יותר חזק בקידום מכיוון שגוגל מכיר כבר את האתר ונותן לו יותר משמעות. בקיצור, יותר וותיק יותר איכותי.

אנקור טקסט - זאת לא קללה, זה קוד בקידום שאנחנו משתמשים בו הרבה. בגדול אנחנו רואים את האנקור טקסט כל הזמן בעיניים רק לא ידענו שקוראים לו ככה.. הנה דוגמא לאנקור טקסט: עבודה מהבית. זה בעצם אומר שאנקור טקסט זה טקסט שמחובר לדומיין. גוגל הרבה יותר מעריך את סוג הזה של הלינקים מכיוון שזה עוזר לו להבין טוב יותר על מה מדבר הלינק כשהוא מאנדקס אותו. המשמעות של כך זה שאנחנו נעדיף את הסוג הזה של הלינקים מאשר רק את הURL.

כיוון אחד - לינק שמכוון מאתר A לאתר B הוא לינק לכיוון אחד. לינק שמכוון מאתר A לאתר B ואתר B מחזיר לו לינק בחזרה (לA) זה לינק דואלי. לינק דואלי זה לינק בעל משמעות נמוכה יותר מכיוון שהוא מכיל אינטרס קידומי מובהק מול גוגל וכמובן שגוגל לא אוהב את זה. לכן אנחנו רוצים לדאוג שרוב הלינקים שלנו יגיעו מכיוון אחד ושלא נצטרך לשלוח בחזרה לינקים לאתרים ששלחו אלינו בתחילה.

סיומות של EDU וGOV- - כל מי שמקדם את האתרים שלו בחו"ל חייב לדעת את זה. הסיומות הללו הן סיומות לא קונבנציונליות שגוגל מעריך במיוחד, למה? בגלל שGOV זה קיצור של GOVREMENT ו-EDU זה קיצור של EDUCATION. אני בטוח שהבנתם את הרעיון... המשמעות של הדבר זה שאם אתם תוציאו לינקים מאותם האתרים תוכלו לקבל קרדיט עצום מגוגל. זה לא פשוט בכלל לעשות את זה אבל זה בהחלט אפשרי...

עד כאן להפעם חברים. מוזמנים להגיב ולשתף כמובן. חג חנוכה שמח!!!


רוצה להיות מאלה שמתעדכנים לפני כולם?
מאמרים מובילים
פוסטים אחרונים
bottom of page