top of page

מהי המטרה של האתר שלך?


שאלה מאד פשוטה לכאורה, אך מאד חשובה! הרבה אנשים שפונים אלי בתחום הייעוץ לא יודעים לענות אליה באופן ישיר.

שלא תטעו, יכולות להיות מספר מטרות לכל אתר איך כמובן שצריכה להיות היררכיה שנעה מהפעולה החשובה ביותר להכי פחות חשובה.

בואו ניקח דוגמא, אתר בנושא של גיטרות - איך לנגן על גיטרה. הקהל הוא אנשים שרוצים ללמוד לנגן על גיטרה. אם אין לנו מטרה ברורה באתר אני יכול למצוא את עצמי מלמד אנשים איך לנגן על גיטרה מבלי לייצר הכנסה או לחלופין לזרוק כל מיני פרסומות ולבלבל את המבקרים שלי, הם לא ידעו איפה הם צריכים ללחוץ ולמה.

הכוונה היא פה, שכשיש לנו בלגן בעיניים בתור מבקרים ואנחנו לא מבינים מה נדרש מאיתנו לעשות, אנחנו עוזבים את האתר לרוב או זורקים לחיצה סתמית שפשוט לוקחת אותנו למקומות אחרים. הכל כדי לצאת מהאתר הנוכחי.

כדי לשפר את האתר של הלימוד גיטרה, הייתי בונה רשימת דיוור עם קורס קטן שנותן את השלבים הראשונים בלימוד גיטרה ולאחר מכן מוביל את מי שרוצה להתקדם יותר לקורס מעמיק בתשלום. המטרה של האתר שלי תהיה, הכנסה של המבקרים שלי לרשימת הדיוור שתעשה את העבודה כבר באופן אוטומטי.

זאת אומרת, האתר יהיה בנוי בצורה שמבליטה את החלק של רשימת הדיוור - זאת המטרה עיקרית.

מטרה נוספת שאני יכול לצרף לאתר הזה, זה הנושא של תוכניות שותפים שמקיפות את הנישה של "לימוד גיטרה". כך שמתוך מספר פוסטים שאני אוציא לאתר בכל חודש, 1 יהיה פוסט של המלצה על מוצר משלים בנושא. אני יכול להשתמש ברשימת הדיוור שלי גם כדי להוביל תנועה נוספת לכיוון כל פוסט חדש שאני מוציא.

לסיכום, תשאלו את עצמכם את השאלה הזאת: "האם יש לאתר שלי מטרה עיקרית?" אם התשובה היא "לא", אז זה הזמן לבחור (:

יום מצוין לכולם


רוצה להיות מאלה שמתעדכנים לפני כולם?
מאמרים מובילים
פוסטים אחרונים
bottom of page