top of page

הצלחה של עסק מניב נמצאת במדידה


שלום לכם, אחרי כמות החגים הלא נורמאלית שעברנו ואחרי האוכל הלא ניגמר (תודה לאל..) אנחנו חוזרים לשגרה הבריאה שלנו. בפוסט הזה אני רוצה לדבר איתכם על הגורם החשוב ביותר בעיני בנוגע להצלחה של עסק מניב באינטרנט – יכולת המדידה שלכם.

או במילים אחרות "אופטימיזציה", הכוונה היא ליכולת שלכם למדוד כמה זמן וכסף אתם משקיעים בכל חודש מול כמות הרווחים שאתם יוצרים בחזרה ביחס להשקעה שלכם, השם המקצועי להשקעה מול החזר זה ROI - returne on investment אם אין לכם את הנתון החשוב הזה אתם למעשה יורים באוויר מבלי לדעת מתי תפגעו ומתי לא. כמובן שזה ברור שהפוסט הזה פונה בעיקר לאנשים שיש להם כבר עסק מניב באינטרנט ומעוניינים לשפר את הקיים, אך פוסט זה גם פונה לכל אותם אנשים אשר לא מבינים איך אפשר באמת לייצר עסק באינטרנט ורוצים לדעת איך למדוד השקעה מול רווח.

אני אתחיל מכך שרוב האנשים לא מודדים, אני מודה שגם אני בתחילת דרכי לא מדדתי למרות שייצרתי רווחים. המחשבה שרצה לי בראש זה, מה יש למדוד אם אני יודע שבשורה התחתונה אני רווחי... זאת טעות חמורה מכיוון שהמדידה מאפשרת לנו לראות את התמונה המלאה של מה שקורה עכשיו לעומת מה שיקרה בעתיד ולהסיק מסקנות נכונות יותר לשיפור מתמיד של העסק שלנו.

אז מה אנחנו יכולים למדוד כדי לשפר על בסיס קבוע את העסק שלנו?

1. אנחנו יכולים למדוד בעזרת כלי ניהול המרות את מילות המפתח אשר מניבות לנו את כמות ההמרות הגבוהה ביותר ולהתמקד בהן במקום להשקיע את אותו התקציב בהתפרסות על מילות מפתח לא מניבות.

2. אנחנו יכולים למדוד את כמות ההשקעה פר מילת מפתח ביחס להמרה ולראות אם זה אכן שווה לנו להשקיע באותן מילות המפתח. יכול להיות שבמילות מפתח אחרות אנחנו משקיעים פחות כסף ומקבלים הרבה יותר המרות.

3. אנחנו יכולים למדוד את כמות הזמן הממוצעת שמבקר נשאר באתר שלנו, לעשות שינויים באתר ולאחר מכן לראות האם לאחר השינויים שביצענו ראינו שיפור בזמן ההישארות של המבקר באתר.

4. אנחנו יכולים למדוד את הקפיצה של מבקר מהאתר שלנו. "באונס רייט", מדד היציאה של מבקר מהאתר שלנו לפני שעברו 5 שניות. אותם אנשים שיצאו ככל הנראה לא מצאו את מבוקשם. זה יכול לנבוע או מתנועה לא ממוקדת או ממסר שלא עבר בצורה נכונה לגולש הממוקד. הדרך לטפל בנושא הזה היא לחקור ולראות בדיוק מהן הבעיות והצרכים של הנישה שלנו ולהציג אותם בצורה הברורה ביותר בדף הנחיתה או דף הבית.

5. למדוד את הזמן שאנחנו משקיעים וכמה פרודוקציה נטו אנחנו מניבים לאחר כל שעה של השקעה. יכול להיות מאד שהשעות שאתם משקיעים לא נכונות לזמן הריכוז שלכם. טים פאריס הגדול אומר שאם אנחנו יכולים למצוא את השעות שבהן אנחנו הכי מרוכזים נוכל להשיג את אותן המטרות בפחות מחצי מהזמן שהשקענו עד עכשיו. מסקנה, תמצאו את אותן השעות ותבדקו בנטו אם הצלחתן להגיע בדיוק לאותן המטרות לעומת הזמן הארוך שהשקעתם קודם.

אני לא אוהב להעמיס יותר מידי חומר בפוסט אחד, אבל אני יכול להגיד לכם שיש כמובן עוד דברים רבים שאתם יכולים למדוד בעסק שלכם וככל שתמדדו יותר כך יהיה לכם קל יותר להגיע לתוצאות טובות יותר בעסק שלכם.

אשמח לשמוע אתכם, האם אתם מודדים היום הצלחה בעסק שלכם?


רוצה להיות מאלה שמתעדכנים לפני כולם?
מאמרים מובילים
פוסטים אחרונים
bottom of page