top of page

קידום אתרים בגוגל - הדור החדש


איך זה הגיוני שאנחנו עושים הכל כמו שצריך ועדיין אנחנו לא ממוקמים גבוהה במילות המפתח שלנו בגוגל? אני בטוח ששמתם לב שחל שינוי מאד משמעותי בדרך שבה גוגל מדרגת את האתרים שלה. למה זה קורה, ואיך מתמודדים עם השינויים החדשים כדי לעקוף את המתחרים שלנו. אתם בטח מבינים כבר עכשיו שאם לא רואים אתכם בתוצאות של גוגל למעשה קשה מאד לקבל תנועה ממוקדת של קהל הגולשים שיתעניין במוצר שלכם. לכן כדי שנוכל להבין למה קרו כל השינויים בגוגל אנחנו צריכים להבין קודם איך גוגל חושב ואז נבין מדוע הוא עשה את השינויים האלה.

קצת הסטוריה על הדרך חשיבה של גוגל, כשגוגל השיקו את המנוע חיפוש שלהם בשנת 1998 הם חשבו בכיוון של יצירת מנוע חיפוש שיתייג אתרים לפי פופולאריות של לינקים ותוכן שיכיל את אותן מילות המפתח. היו עוד הרבה מאד התפתחויות מאז, והמחשבה של גוגל השתנתה לכיוון של איכות לגוגש זה העקרון החשוב ביותר. הכוונה היא, שגולש מחפש משהו, הוא צריך לא רק למצוא את מה שחיפש אלא גם את החומר האיכותי והעדכני ביותר. מתוך הדרך הזאת גוגל פיתח את כל הלוגריטמים שלה כדי לאפשר כמה שיותר לגולש לקבל את מבוקשו ויותר.

בשנה האחרונה גוגל הכניסו הרבה מאד עדכונים חדשים כדי ליצור מצב של ניפוי האתרים שלא עומדים בקריטריונים של איכות החיפוש של הגולש וכתוצעה מכך יותר מ90% מהאתרים נפגעו בדירוג שלהם והיו צריכים להסתגל ולהשתנות בהתאם לתנאים החדשים כדי לחזור למצב הקודם.

הבעיה היחידה עם גוגל, זה שהיא לא באמת משקיעה בלהסביר לבעלי האתרים מה הם צריכים לעשות כדי לחזור למצב הקודם או לחלופין לקדם את האתר לפי הדרך שלה. מתוך זה אנחנו מבינים שאנחנו צריכים לנסות, לטעות ולתהות כדי לדעת מה באמת עובד ומה לא.

למזלי הטוב יש לי לא מעט אתרים שנפגעו אך גם כמה שלא נפגעו, דבר שאיפשר לי לבחון ולראות מה ההבדל בין האתרים הפגועים לאלה שלא וממש לראות מה אני יכול לעשות כדי לשפר וחזק גם את אלה שלא נפגעו עוד יותר. אחד הדברים המעניינים ביותר ששמתי לב אליהם, זה שאין פה משהו מיוחד (: זה פשוט עיקרון של איכות נטו לגולש ועדכון על בסיס שותף בכל הנושאים העוטפים של אותה הנישה.

למה אני מתכוון? הכוונה היא שאם אני יוצר אתר שפונה רק למילת מפתח אחת וכל התוכן שלו מתבסס רק על מילת מפתח אחת, גוגל לא יראה באתר הזה אתר איכות מכיוון שהוא מעוד מדוייק אך גם מאד לא רלוונטי לנישה כי הוא חוזר תמיד על אותו הדבר. שלא תבינו לא נכון, גם לי היו כמה מאות אתרים של מילת מפתח אחת , זה היה עובד מצוין בעבר, אך לא עוד. למה? בדיוק מהסיבה שאמרתי, אלה לא אתרים איכותיים בעיני גוגל ולרוב גם בעיני הגולשים.

לכן, אלה המסקנות החשבות ביותר שאני יכול להעביר לכם היום: 1. תחשבו מהצד של הגולש, האם האתר שלכם יעביר לו ערך בכל הנושאים העוטפים של הנישה. 2. תראו כמה צעדים קדימה, אם גוגל רוצה לעשות הכל למען הגולש איך הוא יוכל למדוד את הערך של האתר שלכם בלוגריטם הבא.. 3. הלינקים שאתם שולחים מאתרים אחרים צריכים להיות ממקורות רלוונטים בעלי ערך לגוגל, להבדיל מאתרים של מילת מפתח או אתרים חסרי משמעות לנישה וריקים. 4. תבנו ערך עמוק, באמת תשקיעו בתוכן איכותי שיגרום לגולש לחזור אליכם. זכרו שגוגל יכול לראות כמה זמן הגולש נמצא אצלכם באתר והאם הוא גולש חוזר. 5. תובילו תנועה חברתית, לא סתם גוגל יצרו את גוגל פלוס, הם מאמינים שזו תנועה מאד איכותית וטבעית וממש אפשר לראות את ההתייחסות שלה לעניין הזה בתוצאות חיפוש.

לסיכום, חשבו על הגולש יותר ופחות על גוגל. מה שטוב לגולש טוב לגוגל ובסוף כמובן טוב גם לנו (: בהצלחה!


רוצה להיות מאלה שמתעדכנים לפני כולם?
מאמרים מובילים
פוסטים אחרונים
bottom of page