top of page

הפוטנציאל האמיתי שיש באדסנס


היי, אני כותב לכם את הפוסט היום כדי להסביר לכם קצת על הפוטנציאל הגלום והלא ממומש בד"כ של אדסנס על עולם השיווק האינטרנטי.

אדסנס למי שלא מכיר זאת פלטפורמת השותפים של גוגל, זו פלטפורמה של שיטחי פרסום שאנו שמים בתוך האתר שלנו ובמידה ומבקרים לוחצים על הפרסומות שמופיעות אצלנו באתר אנחנו מרוויחים פר קליק כשלמעשה אנחנו מתחלקים עם גוגל ברווחים (60% לנו).

הכל טוב ויפה, רוב האנשים שנגשים לאדסנס נכשלים מהסיבה שהם חושבים שזה כסף קל מכיוון שמדובר פה רק על קליקים - טעות. אדסנס זו מערכת שכדי להרוויח ממנה כמות גדולה של כסף צריך לעבוד לפי השלבים הבאים:

1. מחקר של מילות מפתח: להבין מה הערך הכספי פר קליק של מילת המפתח שאנחנו רוצים לקדם. יש לנו אפשרות לבדוק את זה ע"י כלי מילות המפתח של גוגל. מן הסתם אנחנו לא נרצה לבנות אתר שמתבסס על מילת מפתח שהערך שלה פר קליק הוא שקל מכיוון שאנחנו יודעים שהכסף שנכניס לכיס פר קליק יהיה רק 60 אגורות. המטרה פה היא לבחור מילת מפתח שתהיה עם משקל כספי גבוהה פר קליק ועם מספיק תנועה פוטנציאלית כדי שנוכל לחסות כמות גדולה של קליקים.

2. בניית אתר ממוקד: לקחת מילת מפתח אחת ולהגיע איתה למקום הראשון ע"י בנייה של אתר עם תכנים ממוקדים וקידום חיצוני עם אתרים רלוונטיים. אנחנו נגיע הרבה יותר מהר לפיסגה של הדירוגים אם רק נהיה ממוקדים. גוגל אוהב מיקוד ומאד מעריך אתרים בעלי תכנים ברורים למילות מפתח ספציפיות. למעשה, אם אנחנו רוצים לבנות תוכן ממוקד אנחנו לא חייבים להשתמש רק במילת המפתח הראשית אלא מומלץ להשתמש במילות מפתח קשורות (LSI) . למשל: עם אני כותב מאמר על חכה מסוג מסויים אני ארצה להזכיר במאמר שלי מילים שקשורות לנושא של חכות כמו: דייג, פיתיון, רולרים, דגים וכו'...

3. הטמעה של הקודים במקומות הנכונים: רצוי מאד להבין את הזרימה של האתר שאתם בונים כדי לגרום למבקר לשוטט וללחוץ על שיטחי הפרסום של האדסנס אצלכם באתר. מה זה אומר? זה אומר שהמיקומים צריכים להגיע מתוך מחשבה ולא פשוט לזרוק את שטחי הפרסום ולחכות לכסף שיכנס. עוד דבר חשוב ביותר, זה לשחק עם הצבעים של האתר ושל שטחי הפרסום. השטח פרסום של הטקסט מאפשר את המשחק הזה , תמונה לא מאפשרת.

4. התנועה תקבע את הרווח: ככל שתהיה לכם יותר תנועה כך עולה הפוטנציאל שאנשים ילחצו על הפרסומות של האדסנס אצלכם באתרים. עוד נתון חשוב, המיקוד של התנועה, בגלל זה אמרתי בסעיף הראשון לבחור מילת מפתח אחת. מכיוון שאנחנו ממוקדים, התוכן יהיה מכוון וברור לכל מי שחיפש את מילת המפתח ובכך הסיכוי שהוא ישאר באתר גבוהה יותר ממצב שאדם חיפש X וקיבל Y. זאת אומרת שהמיקוד של התנועה יעלה את הסיכוי של אדם ללחוץ.

5. תעשו טסטים כשתגיעו למקום הראשון: זה לא חוכמה לעשות טסטים כשאין תנועה, אתם צריכים תמיד להבין מה עובד ומה לא. אם אתם יודעים שיש לכם X תנועה לאתר וכמות מסוימת של קליקים ואתם רוצים להגדיל את כמות הקליקים אתם צריכים לבדוק כמה שיותר וריאציות של משתנים כמו: צבעים, גדלים, מיקומים, תכנים. בנוסף לכל אלו אתם צריכים להיות ערניים לאנליטיקס של האתר שלכם, כמה זמן מבקר ממוצע נמצא באתר, מהו הבאונס רייט שלכם, מהיכן מגיעה התנועה...

לסיכום,

אתם יכולים לעשות אלפי דולרים מאדסנס אם תלכו בפורמט שציינתי לכם פה. אני יכול להגיד לכם שאחת הנוסחאות שהיו לי בראש בתחילת הדרך הייתה : אם אצליח לייצר דולר מאתר בכל יום מאדסנס ואקים 150 אתרים אוכל לעשות 16,200 שקלים בחודש. ושאף אחד לא יגיד לי שזה לא אפשרי, זה בהחלט אפשרי אך כן, יש פה הרבה עבודה. מצד שני, מישהו חשב שיש פה כסף קל ?

דברו אלי...


רוצה להיות מאלה שמתעדכנים לפני כולם?
מאמרים מובילים
פוסטים אחרונים
bottom of page