top of page

שיווק בוידאו: המדריך המלא


היום אנחנו כבר מבינים את החשיבות של וידאו הרבה יותר מבעבר. אי אפשר לעבור יום אחד מבלי לצפות לפחות בסרטון אחד מיוטיוב שנמצא באתרים או משותף בפייסבוק או רשתות חברתיות אחרות. זה ברור לנו שכל בעל עסק שרוצה להעביר את המסר שלו בצורה הברורה ביותר, ישתמש בוידאו. אך יש כאן בעיה, הרבה מאד בעלי עסקים לא יודעים באמת איך לשווק בצורה נכונה את העסק שלהם דרך וידאו. בדיוק בגלל זה יצרתי עבורכם את הפוסט הזה כדי לתת לכם את הדגשים החשובים ביותר לשיווק ביוטיוב כדי למקסם את הפעילות העסקית שלכם וכדי למשוך לקוחות.

יש כמה נקודות מרכזיות בשיווק בוידאו:

1. מילות מפתח רלוונטיות לעסק שלנו – אנחנו לא יכולים להתחיל לעבוד על הסרטונים שלנו עד שאנחנו לא יודעים בדיוק מהן מילות המפתח הרלוונטיות ביותר שקשורות לעסק שלנו. לדוגמא: אם אני ספר, אני רוצה להופיע על מילות המפתח הקשורות ביותר לעסק שלי וללקוחות שאני מחפש. למשל, "החלקה יפנית בשרון", "סלסול שיער בשרון", "ספר בשרון", "תוספות שיער בשרון"... שימו לב שיש לכם גם את כלי מילות המפתח של גוגל, אך הבעיה שהוא מציג נתונים על חיפושים כללים בגוגל ולווא דווקא ספציפית על יוטיוב. בגלל זה אנחנו צריכים לקחת את הנתונים שנמצאים שם בתור נתונים מנחים ולא חד משמעיים. אני מאמין שבעתיד הקרוב גוגל יבנו כלי של מילות מפתח ליוטיוב.

2. יצירת סרטונים בצורה נכונה – כל סרטון שאנחנו יוצרים צריך להיות בנוי מכמה חלקים ברורים: מיקום הצילום, העברת המסר, הכוונה לפעולה. נפרק אותם...

מיקום הצילום - היכן אתם מצלמים את הסרטון שלכם? חשוב שיהיה קשר בין המיקום לבין העברת המסר, מכיוון שזה מחזק את המסר, אך זה לא חובה. אם נמשיך בדוגמאת הספר שלנו, רצוי שהוא יצלם את הסרטון במספרה שלו ואפילו יותר מכך, לאחר שסיים לספר לקוחה כשהיא עוד יושבת על הכיסא, לדבר על העבודה שלו ואיזו תוצאה יפה יש לתספורת.

העברת המסר – חשוב מאד להבין מהיכן המבקר של הסרטון הגיע אליכם, מה רץ לו בראש ומה הוא מרגיש באותו רגע. למשל, אם אני יודע שיש חשש לנשים לעשות החלקה יפנית במקום לא מוכר, צריך להעביר את המסר של האמינות והמקצועיות. הדרך הטובה ביותר להעביר את המסר הזה היא כמו שדיברנו מקודם, להראות את התוצאה של הלקוחות שעשו החלקה יפנית בLIVE ושאין מה לחשוש. חשוב לזכור שמסר עובר לא רק בקול, אלא גם בלבוש, טון דיבור, צבעים, אנשים מסביב, מיקום ועוד.. אם נחשוב על כל התמונה נצליח להעביר את המסר בצורה הטובה ביותר.

הכוונה לפעולה – זהו החלק המסכם של הסרטון ששולח את המבקרים בסרטון לבצע פעולה עכשיו. הפעולה יכולה להיות מילוי טופס, קליק על לינק, להרים טלפון או כל דבר אחר שאנחנו רוצים שהם יעשו. שימו לב שההכוונה לפעולה צריכה להיות חלקה עם העברת המסר, כדי שזה לא יורגש כמו משהו לא טבעי או מנצל של הצד השני. תהיו ברורים ותשדרו ביטחון בהכוונה שלכם, כך אנשים ירצו באמת לעשות את מה שאתם מבקשים. הספר בדוגמא שלנו יזמין את המבקרים להרים טלפון ולקבוע כבר עכשיו טור להחלקה יפנית במחיר מיוחד לצופי הסרטון בלבד.

3. שיווק הסרטון – אחרי שהכנו את הסרטון המושלם אנחנו נמצאים במקום שצריך להוביל אליו תנועה ממוקדת. איך עושים זאת? 2 אופציות:

אופציה 1: קידום אורגני – כל סרטון מקבל את המיקומים שלו ביחס למילות המפתח שמופיעות אצלו בכותרת ובפירוט הסרטון. אך זה לא הכל, הנושא של לינקים חברתיים ולינקים חיצוניים שמובילים לסרטון יגדילו את הסיכויים שהסרטון שלכם יעלה בדירוג על מילות המפתח שאתם מקדמים. למה? מכיוון שגוגל רואה כמו בקידום אתרים, את הלינקים בתור מדד איכות. אם תוכלו לשלב גם לינק עם מילת המפתח המרכזית שאתם מנסים לקדם, תשפרו אפילו יותר את הדירוג. שימו לב שלכמות הצפיות, כמות הלייקים, וכמות השיתופים של הסרטון יש גם כן השפעה על הדירוג הזה ולכן מומלץ לעודד את הקהל שלכם לשתף ולסמן "אהבתי" ברשתות החברתיות.

אופציה 2: קידום ממומן – בגוגל אדוורדס יש היום את האפשרות לפרסם בתשלום פר קליק את הסרטונים שלנו על מילות מפתח שאנחנו קובעים מראש. זה יכול לתת לנו יתרון ביחס לקידום האורגני מכיוון שנוכל לתפוס מהר מאד מיקומים גבוהים על מילות המפתח שאנחנו מקדמים עליהם ולמדוד אם אכן הסרטונים עובדים בלהביא לקוחות.

המלצה שלי, אני ממליץ לכם לעבוד על שני הכלים אם אתם רוצים למקסם את התוצאות שלכם. זכרו, שווה לכם תמיד 2 מקומות בדף הראשון ולא רק אחד, כגודל החשיפה כגודל הקליקים.

4. אופטימיזציה וסטטיסטיקה של הסרטון – מדידה זה דבר חשוב מאד, אם לא נמדוד לא נדע אם מה שאנחנו עושים אכן עובד. הדרך שלנו למדוד היום ביוטיוב היא דרך האנליטיקס בתוך יוטיוב ואם אנחנו עובדים גם עם אדוורדס, אז יש לנו שם את האופציה למדוד המרות (טלפון, לינק, דף תודה...)

לסיכום, אם אתם עדיין לא מפרסמים דרך יוטיוב את העסק שלכם זה הזמן המושלם לעשות את זה. תוכלו גם למתג את עצמכם וגם להגדיל את הלקוחות שלכם בצורה משמעותית. שיווק בוידאו עובד, רק צריך לדעת איך לעשות אותו כמו שצריך. עכשיו יש לכם את הנוסחא המדויקת לעשות את זה. בהצלחה (:


רוצה להיות מאלה שמתעדכנים לפני כולם?
מאמרים מובילים
פוסטים אחרונים
bottom of page