top of page

עקביות שיפור מתמיד ולמידה נקודה


אם הייתי יכול לציין את האלמנטים שגרמו לי להגיע לאן שאני היום אלו ללא ספק היו הגורמים של עקביות, שיפור מתמיד ולמידה. כמסתכלים על זה, כולנו רוצים להצליח ולשים את חותמנו בעולם, לדעת שיש לנו השפעה על עצמנו ועל הסובבים אותנו. כששאלו אותנו תמיד "מה אנחנו רוצים לעשות בחיים", תמיד ברק עלה לעיניים שלנו בחלום של איך נגשים את עצמנו בעולם הזה ונהיה מאושרים באמת.

השאלה הגדולה היא, האם אנחנו באמת יודעים אך לייצר לעצמנו את היכולות האלה של העקביות, שיפור מתמיד ולמידה? זה לא משהו שלימדו אותנו בבית הספר ולרוב גם לא בבית. אז איך בכל זאת אנחנו יכולים לעצור את הזמן ולבצע שינוים שייצרו אפקט ענק על החיים שלנו כמה שיותר מהר?

חכמים מתקופתנו ומתקופות העבר תמיד אמרו שהחכמה הגדולה נמצאת במודעות. כאשר אנחנו מודעים למצבנו הנוכחי ואנחנו יודעים לאן אנחנו שואפים אנו משפרים באופן משמעותי את הסיכויים שלנו להגיע לאו שאנחנו מגדירים לעצמנו.

אני יכול להעיד שהתהליך האישי שלי בעבר וגם היום הוא בשאיפה לגדול, לדעת עוד ולהרחיב את המודעות שלי על מנת להגיע לחיים מאושרים ומלאים יותר. כי שם זה מתחיל ונגמר. לא בכסף, לא ברכוש ולא בשום דבר אחר, כולנו שואפים להיות מאושרים ולכל אחד יש את ההגדרה שלו לאושר.

בואו נבין כיצד להשתמש נכון באלמנטים האלה:

עקביות: מחקרים שנעשו באוניברסיטאות ברחבי העולם הראו והוכיחו שעקביות והתמדה עולים על כשרון. כן, שמעתם טוב מאד. עקביות והתמדה עולים על כישרון מולד לכל דבר. זה אומר שאתם יכולים להצטיין ולהגיע לכל יעד שתבחרו רק אם תתמידו וכמובן תרצו מספיק להגיע אליו.

אני מחבר את הנושא של העקביות לכל עניין המוטיבציה, הרי כולנו רוצים להגיע ליעדים שאנחנו מציבים לעצמנו. רוב רובנו לא מגיעים, בגלל שהם לא מאמינים או לא יכולים לראות את הדבר אכן קורה ברוחם. הם רואים ביעדים האלה כלא רציונאליים ומסתפקים במסקנה שכנראה הם לא יכולים.

הרעיון של עקביות עם מוטיבציה זה לחבר את היעד הגדול ליעדים קטנים שנעים בעקביות. בכל יעד קטן יש לנו את היכולת לעצור ולראות דבר מדהים - תוצאה. פתאום משהו קורה ואנחנו יכולים להיאחז במשהו שאנחנו במו ידינו הגענו אליו וזה דבר שגורר מוטיבציה רבה להמשיך במעלה סולם היעדים שהגדרנו לעצמו, זה הדרייב שלנו.. תנסו בעצמכם.

שיפור מתמיד: אם אנחנו עושים כל הזמן את הדבר הלא נכון יש בעיה ואם אנחנו לא עושים דבר, כן, גם כאן יש בעיה חמורה. לכן, אם אנחנו באמת רוצים להתקדם אנחנו צריכים לשפר ולתקן את דרכינו כדי שנוכל לחזור למסלול הנכון של היעדים שלנו. שיפור, תמיד כולל את העצירה וההסתכלות אחורה, "מה עשיתי עד עכשיו והאם זה עבד לי?". דבר נוסף שחשוב לא פחות, זה המדידה. ברגע שאנחנו מודדים יש לנו יכולת להבין חד משמעית איזו השפעה הייתה לפעולה שלנו ,מה עשינו כדי שנוכל לתקן ומה עשינו טוב שאנחנו לוקחים איתנו בסל ההצלחות. שיפור מתמיד יוביל אתכם להצלחה בטוחה מכיוון שאתם לא פוסקים ותמיד מחפשים את הדרכים הנכונות עד שתצליחו. זה כמו פאזל שלאט לאט חושף לנו תמונה של מפה מדויקת לכיוון ההצלחה.

למידה: כאשר אנחנו לומדים אנחנו גדלים ומתעצמים בידע של אנשים אחרים. בעבר לא הייתה לאנשים היכולת ללמוד ולהתפתח, זה היה שייך רק לאצולה ולמעמד הגבוהה. כיום כל אדם מכל מעמד יכול להגיע לכמות אין סוף של ידע באמצעות האינטרנט. הלמידה כמובן

לא חייבת להיות רק מהאינטרנט אך זהו כלי של ידע שיכול לעזור לכם להבין וללמוד איך להגיע בצורה הטובה ביותר ליעדים שאתם מגדירים לעצמכם.

אני משתדל להגדיר לעצמי את השעות האידיאליות של הלימוד, מכיוון שאני יודע מתי הסף ריכוז שלי נמוך ומתי הוא גבוהה. עוד טריק מאד חשוב שאני עושה, זה ליישם כמה שיותר מהר את מה שאני לומד וכך אני לא רק מבין את החומר אלא מטמיע אותו בדרך העשייה שלי. אם מדובר בלמידה תיאורטית בלבד אני רושם לעצמי כל מיני השגות ומחשבות על הנושא, זה עוזר לי גם כן להטמיע חומר שהוא לא טכני או פיסי.

השלבים האלה של עקביות, שיפור מתמיד ולמידה, הם דרך חיים להצלחה בכל אלמנט שקיים בעולמנו. ממליץ לנסות ללכת איתם ולבחון את עצמכם. תוכלו לראות את הצד הבאמת פוטנציאלי שלכם יוצא החוצה וזה דבר מדהים.


רוצה להיות מאלה שמתעדכנים לפני כולם?
מאמרים מובילים
פוסטים אחרונים
bottom of page