top of page

עבודה והנאה? לא יכול להיות!


אם אנחנו נהנים מהעבודה שלנו אנחנו הופכים לפרודוקטיביים יותר? מסתבר שכן... :-) מחקרים שנעשו באוניברסיטת קליפורניה הוכיחו שאנשים בעלי הנאה גבוהה יותר מהעבודה שלהם הפכו לפרודוקטיביים הרבה יותר והתקדמו בדרגות החברה מאשר כשהם עבדו בעבודות שהם לא נהנו בהן.

כן שמעתם נכון, אני לא מדבר על עבודה שמכניסה רק כסף אני מדבר על עבודה שאתם ממש נהנים בה נשמע הזוי, לא נורמלי? ובכן המטרה שלי בפוסט הזה היא להעביר לכם את המסר החשוב של הנאה מהעבודה שכמובן לאחריה תוביל לגדילה וצמיחה של העסק שלכם.

אני לא פונה דרך אגב רק לעצמאיים, ממש לא, זה גם לכל שכיר שרוצה לעשות שינוי משמעותי בדרך שבה הוא מעביר את השנים שבהן הוא עובד. הרעיון הוא פשוט מאד, רוב האנשים שהולכים לעבודה לא נהנים בה. כתוצאה מכך ישנו מעגל שיוצר מצב שלילי של תחושת חוסר הגשמה, מה שמוביל בסוף לחוסר פרודקטיביות.

אז מה עושים לעזאזל?

דבר ראשון עוצרים וחושבים, "האם זו באמת העבודה שמעניינת אותי ואני נהנה בה?". אם עניתם כן, אני שמח מאד לבשר לכם שאתם בין הבודדים בעולם - ממש כך. אם עניתם לא, זה הזמן שלכם לשבת בשקט ולשאול את עצמכם האם זו העבודה האידיאלית שלכם, אם כן, מה אתם מחפשים בעבודה שלכם ומה היה גורם לכם ממש ליהנות ממנה.

תנסו לנתק את עצמכם לרגע מכל התחושות מסביב של "אין כסף במדינה וצריך להגיד תודה על מה שיש, אין מה לעשות...". זו מחשבה אמנם מרגיעה אך לצערי היא לא מקדמת אתכם לשום מקום, גם מבחינת הגשמה וגם מבחינה פיננסית. אתם ללא ספק יכולים לשנות, לא משנה באיזה סטטאטוס אתם נמצאים, תזכרו שאתם תמיד יכולים לשנות.

חשבו על העבודה אידאלית שהייתם מאחלים לעצמכם ופשוט רשמו לכם לפי שלבים מה נדרש מכם להגיע לאותה המשרה. אם לכם אין את התשובות יש אנשים אחרים שיכולים לעזור לכם. תודה לאל יש גם אינטרנט ובו יש אין סוף של מידע על הכל. אין לי שום ספק שתמצאו את כל הנקודות החסרות כדי להגיע למשרה האידאלית שלכם.

שלב הבא - תפעלו

כן, יכול להיות שזה אומר שתצטרכו להתפטר וכן ללא ספק תצטרכו לקחת פה סוג של סיכון. אך כשאתם תסתכלו לאחור ותראו שאכן הצלחתם, אתם תדעו ללא ספק שזה היה שווה כל רגע וכל סיכון. לרוב גם הסיכון הוא לא כזה גדול ואנחנו עושים פיל מעכבר. חשבו לטווח הארוך ולא לטווח הקצר, תהיו אחראיים ועל תפעלו רק מתוך רגש. תקצו לעצמכם זמן ברור שבו אתם פועלים למען מטרה זו ובסופו אתם מקבלים החלטה אם לקחת צעד אחורה כדי שיהיה אפשר לצעוד קדימה, או פשוט לפעול ולהגיע למטרה.

מניסיוני, זה לא פשוט, אך זוהי דרך שהיא נטו שלכם. הרבה פעמים אנחנו מרגישים כאילו אנשים אחרים מנהלים לנו את החיים ומקבלים החלטות בשבילנו. לעזאזל יש אנשים שמסיימים את החיים שלהם כשכל חייהם הם היו כפופים לאנשים אחרים שהיו מקבלים החלטות בשבילם. אני יודע שאתם לא רוצים להיות במקום הזה, אתם גם לא אשמים שהגעתם לשם, אך זה הזמן שלכם לקבל החלטה ולעשות פעולה בהקשר הזה.

שימו לב השכירים, זה שאתם עובדים כשיש לכם בוס מעל הראש זה לא אומר שאתם כפופים עליו. חשבו על זה, מטרתו של מנהל או כל בוס זה לגרום לחברה שלו להיות פרודוקטיבית יותר. לכן, אם אתם תעשו את עבודתכם על הצד הטוב ביותר מהמקום של הנאה וסיפוק, אתם לא תרגישו כאילו מישהו נושף לכם פקודות בעורף - כי לא יהיה לו צורך, אתם פרודוקטיביים יותר כי אתם נהנים :-)

אז מה.. יש תכנונים?


רוצה להיות מאלה שמתעדכנים לפני כולם?
מאמרים מובילים
פוסטים אחרונים
bottom of page