top of page

מה זה אתר שבנוי טוב בעיני גוגל?


כמו שאתם כבר בטח יודעים גוגל דיי קובע את הטון בכל הנוגע לתנועה ואיכות באינטרנט. הבעייתיות הגדולה ביותר עם גוגל זה שהוא כל שני וחמישי משנה את הלוגריטמים שלו (הקוד של המנוע חיפוש). השינוי הזה מקשה על בעלי אתרים לעמוד בכל הדרישות והרבה פעמים רואים אתרים שהיו במקומות גבוהים על מילות מפתח נופלים ביום אחד לעמודים נישכחים אחרי העמוד הראשון.

אז מה עושים?

2 אופציות:

  1. מתייאשים ומפסיקים לקדם בגוגל – כמו שאתם מבינים בטח, זה דיי מיאש לעבוד על אתר עם תכנים ולינקים ובסוף לראות אותו נופל בגלל שינוי שגוגל שינתה בקוד שלה.

  2. נהנים מהייאוש של אנשים אחרים – בגלל שהרבה מאד אנשים מתיאשים מגוגל ועוברים ישר לקידום ממומן או לחלופין מפסיקים לגמרי להשקיע בעסק האינטרנטי שלהם, זאת ההזדמנות שלנו להתעדכן ולתפוס את המקומות הראשונים עם שינויים שגוגל מבקשת לעשות.

אז למען הסר ספק, אני מצפה כמובן מכם לבחור את האופציה השנייה עם כל הכעס והעצבים שיש על גוגל. צריך לזכור שגוגל בסופו של דבר זאת חברה פרטית עם מטרות כלכליות ועתידיות. הם מבינים שהם נמצאים עכשיו עם כמות גדולה של מתחרים על הזנב שלהם והמטרה היא לגרום לאתר שלהם להיות כמה שיותר ערכי כלפי המבקרים.

המטרה של גוגל: "כל מבקר צריך למצוא בדיוק את מה שחיפש וכמה שיותר מהר לצאת מגוגל".

בהמשך למטרה הזאת גוגל ציינו כמה דגשים חשובים לגבי מבנה נכון של אתר:

כותרת ראשית H1 - לאחר שעשיתם את המחקר שלכם ואתם יודעים כבר על אילו מילות מפתח אתם רוצים לקדם את האתר, זה הזמן לבחור כותרות יעודיות לכל דף. אך אלו לא כותרות רגילות, אלו כותרות H1 שנמצאות באיזור הקוד העליון של כל דף. ניתן לשנות היום כמעט על כל פלטפורמה של אתרים את הH1 ידנית או אוטומטית שתתאים את עצמה לשם של העמוד. אין חובה לדעת שפת קוד בשביל זה, לרוב יש פלאגים או איזורים מובנים שבהם ניתן לעשות את השינוי הזה. החשיבות של H1 גדולה מכיוון שזה החלק הראשון שגוגל סורק בדף (החלק העליון). קל לגוגל להבין על מה הדף מדבר ולאיזה מילות מפתח הוא משתייך דרך הכותרת הזאת ולכן מומלץ מאד שהיא תהיה בכל דף.

כותרות משניות - כותרות של H2 וH3 וכו' הן כותרות נוספות שאמורות להעביר לגוגל מושג טוב יותר על מה המאמר מדבר. זה מאד דומה לעיתון שמכיל כותרות משנה. הרבה פעמים אנחנו מוצאים את עצמנו קוראים רק את הכותרות משנה כאשר אנחנו קוראים עיתון. זה פחות או יותר כך אצל גוגל כשאר הוא סורק את הדפים באתר שלנו ולכן אנחנו רוצים את הרושם הטוב ביותר בכל סריקה שלו כדי שהוא יקטלג אותנו בצורה הטובה ביותר על מילות המפתח שלנו. לכן, מומלץ בחום להשתמש בכותרות משנה בעמודים שלנו.

גוף הטקסט - הטקסט צריך להיות כמובן מקורי לגמרי ועמוק. שימו לב שגוגל קובע כמות של טקסט בתור מדד איכות, כך שאם הטקסט שלנו יהיה ארוך (500+ מילים) נקבל נקודות טובות אצלו ואותו דבר ההפך לגבי טקסט עם מעט מילים. תחשבו גם על גוגל וגם על המשתמש, אתם צריכים להעביר ערך שבסופו של דבר יצור תקשורת עם הנישה שלכם. האידיאל זה שישתפו את התכנים שלכם אנשים אחרים וכך תקבלו את הלינקים הטובים ביותר, לינקים טבעיים.

שיוך של מילות מפתח קשורות - הדרך הטובה ביותר לבנות טקסט קידומי תהיה לבנות את הטקסט דרך מילות מפתח קשורות. לדוגמא: אני לא יכול שיהיה לי אתר שבנוי על מילת המפתח "איך לדוג" ולא לשלב את המילים: דגים, חכות, פתיונות, ים, בריכה... בקיצור, גוגל רוצה לדעת שאתם מבינים באמת על מה הנישה מדברת ואם ניתן לו את מה שהוא מבקש נקבל צ'ופרים בדירוג.

שילוב של תמונות רלוונטיות - התמונות זה נושא מעניין, כי גוגל לאט לאט מתחיל להבין יותר טוב על מה הן מדברות למרות שהן HTML טהור מהעיניים שלו. אפשר לראות את זה לפי האיזור תמונות של גוגל, שהוא יודע לשייך תמונות שדומות אחת לשניה בצבעים, גדלים, סוגי מצלמות ועוד. הרעיון פה הוא לשלב את התמונות המתאימות לנושא בכל מאמר שיש לנו וצרף עליהן את מילות המפתח הרלוונטיות, כך גוגל גם יוכל לראות את התמונה המתאימה וגם את מילת המפתח שאנחנו רוצים לקדם.

שילוב של תנועה חברתית שיתופית - כפתורי לייק וגוגל פלוס יעניקו לתכנים שלנו מודעות גדולה יותר ברשתות החברתיות, מה שיגרום לתנועה חיצונית להגיע אלינו לאתר. כיום אפשר לראות שגוגל יותר ויותר מעריכה תנועה שמגיעה מרשתות חברתיות מכיוון שזאת תנועה טבעית שמצטיירת כאיכותית ביותר. שימו לב גם ש"במקרה" יש לגוגל רשת חברתית חדשה.

מבנה הקוד של האתר- זה כבר פחות תלוי בנו אבל מאד תלוי בבחירות שלנו. חשוב מאד לוודא שהפלטפורמה של האתרים שאתם בוחרים להקים את האתר שלכם תומכת במנועי החיפוש. וורדפרס, ג'ומלה, לייב סיטי ועוד מערכות מפורסמות לרוב ישתנו לפי הלוגריטמים של גוגל כדי לתמוך בצורה הטובה ביותר במשתמשים שלהן. שימו לב, קוד שלא בנוי בצורה נכונה יכול לקחת אתכם 7 צעדים אחורה בקידום האתר שלכם.

כל אלה מרכיבים אתר שיעמוד היום בסטנדרטים של גוגל. שימו לב שאתם מקשרים את האתר שלכם עם הכלי של מנהל האתרים של גוגל שיעזור לכם להבין איך גוגל מסתכל על האתר שלכם.

תוכלו לבדוק גם דרך הכלי הזה, האם יש באגים באתר, דפים שגוגל לא מצליח לראות, כמה דפים מאונדקסים ועוד הרבה דברים חשובים.

לסיכום, אם יש לכם היום אתר שצנח בצורה משמעותית מהשינוי האחרון של "גוגל פינגווין", זה הזמן שלכם לראות היכן אתם יכולים לתקן כדי להביא את האתר שלכם אפילו למקום טוב יותר משהיה לפני השינוי של הקוד בגוגל.

למי שאין עדיין אתר, אתם נמצאים במקום מצוין שבו תוכלו להתחיל ברגל ימין את הבניה של האתר שלכם.

מקווה שפוסט זה עזר לכם. זכרו שתמיד עדיף לפעול מאשר לחכות, זה בדיוק הזמן הנכון (:


רוצה להיות מאלה שמתעדכנים לפני כולם?
מאמרים מובילים
פוסטים אחרונים
bottom of page