top of page

האם שנת 2016 הולכת להיות השנה שלך? (טיפים לבניית מערך שנתי נכון)


אני לא יודע איך שנת 2016 הייתה בשבילכם אבל אני יכול להגיד לכם שהשנה הזאת הייתה פשוט נפלאה בשבילי ולא רק במובן הרווחים אלא בעיקר בתחום הלימוד וההתפתחות. למדתי טוב יותר איך עסק צריך להראות מבפנים ואיך לתעדף את כל המשימות שלי טוב יותר.

כמובן שהיו המון כישלונות בדרך אך אנחנו כבר יודעים שהכישלונות הללו בונים אותנו. זה מצחיק, אבל כל כישלון שהיה לי לגבי מחקר או דומיין או אסטרטגיה היה סוג של מתנה מכיוון שמיד אחרי תמיד התשובה של ה"למה" הייתה שם מולי כדי לגלות אותה.

לפעמים זה נראה כמו סוויצ' קטן שמסובבים והמנגנון שלא עבד קודם מתחיל לעבוד מעצמו...

אני רוצה בפוסט הזה לתת לכם כמה טיפים לבניית מערך שנתי נכון של יעדים ומטרות. למעשה, אני עושה זאת כל שנה מאז שהתחלתי להתעסק עם שיווק באינטרנט ויצירת אתרים מניבים.

1. מסקנות מהשנה הקודמת - אתם רוצים לבסס ולבנות את המערך השנתי שלכם על בסיס מידע ונסיון שצברתם עד לנקודה הזאת. אם לא בניתם בעבר מערך כזה פשוט תנסו לחשוב מה עשיתם עד עכשיו בעסק שלכם מול היעדים הכללים שהצבתם לעצמכם. מי שכתב בעבר מערך שנתי אמור להבין שחור על גבי לבן מה עבד ומה לא. זה מצוין שיש לנו את ההזדמנות לעשות את זה כדי להבין גם מה היה חשוב ומה לא.

2. קביעת יעדים גבוהים מהמצופה- היעדים שאנחנו רוצים להציב לנו צריכים מצד אחד להתבסס על השנה שעברה אך גם אמורים להרים רף כדי שיהיה לנו לאן לשאוף. מצד אחד אנחנו צריכים להיות ריאלים ומצד שני לתת יעדים שגם אם נגיע לחצי שלהם נהיה מרוצים. אני השנה הגעתי לחצי מהיעדים שלי ועדיין זה היה הרבה מאד ולכן הייתי מרוצה.

3. מה צריך לקרות כדי להגשים את היעדים? זאת שאלה חשובה מאד, מכיוון שהיא גורמת לנו להתחיל לנתח כל יעד ויעד ולראות אם הוא קודם כל אופציונלי לשנה הקרובה ולאחר מכן מהן הפעולות הנדרשות כדי לקיים את אותם היעדים. זה ממש פירוק חשוב כדי להפוך את היעדים לכמה שיותר מוחשיים וברורים.

4. עלות מול תועלת - כמה עולה לכם לקיים את כל הצרכים שלכם: שרתים, עובדים, עיצוב, צינור שיווק, דפי נחיתה, בניית מוצר משלכם, רשימת דיוור, כלים עזר נוספים... הכל צריך להיות מתועד וברור.

5. רווחים מול הוצאות- מה הצפי של הרווחים מול ההוצאות שלכם. חשוב לשים לב שאנחנו מפוקסים ולוקחים הכל בחשבון. בד"כ ההוצאות יהיו יותר גדולות ממה שאנחנו חושבים ולכן שווה להכניס איזור שנקרא "שונות" ולשלב אותו בהוצאות השותפות.

לסיכום, יכול להיות שזה ברור לכם שזה מה שצריך להיעשות אך בכל זאת כל מי שלא עשה את זה עד היום משאיר כסף רב על השולחן וכמובן נכנס עם פחות מיקוד של האנרגיות והמשאבים הנכונים לשנת 2016 ולכן כל אחד שרוצה להצליח לפרוץ את היעדים ומטרות שלו חייב פשוט לבנות מערך שנתי ברור.

בהצלחה! יאללה בלאגן!


רוצה להיות מאלה שמתעדכנים לפני כולם?
מאמרים מובילים
פוסטים אחרונים
bottom of page