top of page

2 מהלכים שיגדילו את העסק שלך בצורה משמעותית תוך חודש בלבד


יש משהו שאני ממש רודף אחריו בשנים האחרונות, שגיליתי שקיים בכל יזם מצליח בעולם הזה. אתם באמת יכולים לקרוא לדבר הזה בהמון שמות: אפקט, תופעה, סטייט אוף מיינד, התנתקות מהמצב, בחירה אסטרטגית. הדבר הזה שאני מנסה לקרוא לו פה במלא שמות הוא ה"מינימליזם".

מה הכוונה? יש לכל אחד מאיתנו הרבה דברים לעשות בכל יום, אין צורך לפרט יותר מידי, אבל בגדול יש לנו את הדברים הבסיסיים של החיים שלנו: לאכול, לישון, לטפל בילדים, להתקלח, להיות עם האהוב או האהובה – בסיס.

מעבר לכל הדברים הללו יש את היעדים של ההגשמה שלנו: קריירה, לחסוך ליעד כלשהו, פיתוח עצמי (גוף,רוח), קריאת ספר מקצועי, הקמת אתר מניב...

אם נשים בצד את כל הדברים הבסיסים כרגע שגם כמובן ניתנים למינוף ברוב המקרים ונתמקד ביעדי הגשמה , כולם דורשים זמן וניתן ורצוי לחלק אותם לתתי יעדים על מנת שנוכל באמת להבין כיצד להגשים אותם. למשל: על מנת להקים אתר מניב אני צריך לעשות:

- מחקר נישות ומילות מפתח

- לרכוש דומיין

- לרכוש שרת

- לחבר בינהם ולהקים את וורדפרס

- להכניס תוכן ועיצוב

- לקדם את האתר

- לעשות אופטימיזציה...

כאן נכנס נושא המינימליזם, הדרך שבה נשיג את המקסימום תוצאה במינימום זמן.

איך אפשר לעשות את זה? בעזרת 2 מהלכים ממוקדים ופשוטים שדור ה2000 מאפשר לנו לעשות.

מוכנים?

הנה הם שני המהלכים...

רשימה ממוקדת של יעדים:

אם לא נדע בדיוק מה אנחנו צריכים לעשות על מנת להגיע למטרה הנכספת, איך נגיע? אנחנו חייבים רשימה ברורה של כל המהלכים. אם לא ברור לנו אילו מהלכים אנחנו צריכים לעבור כדי להגיע ליעד המרכזי, זה הזמן הנכון לפנות לאדם שכן מבין את המהלכים האלה, על מנת שיוכל לעזור לכם לבנות את הרשימה שתביא אתכם למטרה שלכם.

רשימה ברורה יוצרת מצב של מיקוד, אם לא התפזרתם לדברים אחרים, תוכלו להיות הרבה יותר יעילים בכל מה שאתם עושים ותחסכו זמן יקר. מיקוד מאפשר לכם גם לרדת לעומק הדברים והרבה פעמים לראות דברים שלא הייתם רואים אילולי התמקדתם. דברים כמו: איך לעשות את הדברים בצורה יעילה יותר, איך להפיק את המקסימום מאותה הפעולה, איך להניע את הסביבה בשביל לקיים את היעד שלנו ועוד הרבה דברים חשובים שלא היינו רואים אם לא היינו מתמקדים.

סימון של כל היעדים הניתנים למינוף:

בשלב הזה אנחנו צריכים להסתכל על הרשימה ועל כל יעד קטן שנמצא בה ולשאול שאלה על כל יעד, "האם אני יכול למנף את זה?". הכוונה במינוף, שמישהו אחר יעשה את זה בשבילי. הרי אנחנו מבינים שכדי לעצב אתר כמו שצריך אין לנו באמת את הזמן ללמוד עיצוב אתרים. יש אנשים שבכל זאת הולכים ללמוד עיצוב אתרים על מנת לעצב את האתר בעצמם, זה לדעתי בזבוז של זמן יקר. במיוחד אם אותו אדם לא מתכוון להיות מעצב אתרים.

את אותו הזמן שהוא השקיע בלימוד עיצוב אתרים, הוא היה יכול להשקיע בדברים אחרים בעסק שלו שהיו תורמים לו יותר. שלא לדבר על הכסף שהשקיע בלימודים שסביר להניח שהיה משלם הרבה פחות לפרילנסר, על מנת שיעצב לו את האתר.

מה קורה אחרי השלב שמחלטים למנף?

אחרי שאתם יודעים בדיוק מה אתם רוצים למנף מרשימת היעדים שלכם, כל שאתם צריכים לעשות, זה למצוא את האנשים הנכונים למימוש הזה. תשאלו את עצמכם קודם כל אם אתם מחפשים עובד במשרה מלאה או חלקית, יכול להיות שזה לא זה ולא זה ובעצם אתם רק צריכים פרילנסרים שיטפלו בכל עניין כפרוייקטים שותפים או חד פעמיים.

אני למשל התחלתי מהמקום של שימוש בפרילנסרים, יש לזה ייתרונות וחסרונות, אבל לכל מי שבפעם הראשונה ממנף את זמנו בפרויקט, אני ממליץ בחום לקחת פרילנסרים מכיוון שדרגת הסיכון פה לרוב היא הנמוכה ביותר.

הנה כמה שאלות שיעזרו לכם למצוא את האדם הנכון ביותר לכל משימה:

1. האם יש לך נסיון בתחום?

2. האם יש לך תיק עבודות?

3. האם זה העיסוק העיקרי שלך או שאתה עושה גם דברים נוספים?

4. האם תוכל לעמוד ביעד X עד לתאריך Y ?

5. האם יש לך לקוחות שיכולים להמליץ עליך?

אלו הן שאלות מכוונות מתומצתות שיכולות לתת לך קו הבנה של האם הוא אדם הנכון למנף את היעד הזה.

אחד הדברים שאני יותר אוהב באינטרנט זה, שישנם הרבה אתרים מצוינים של מציאת פרילנסרים שכבר נותנים מענה לרוב השאלות שציינתי למעלה, ממש מצפייה בפרופיל של הפרילנסר.

ניתן לראות כמה נסיון יש לפרילנסר, איך התיק עבודות שלו, האם זה העיסוק העיקרי שלו והכי חשוב, ביקורות של לקוחות מהעבר, מה הם חושבים עליו ועל העבודה שלו.

2 אתרי הפרילנסרים הגדולים בעולם + האתר הישראלי

לאחרונה יצאה מודעה בעיתון של אילנס (elance.com) שציינה שהיא רכשה את ODESK , ענקית נוספת בתחום הפרילנסרים. זה מעניין מאד כי שתיהן באמת שולטות בשוק הזה כבר הרבה שנים ואיחודם מסמל לפי דעתי עתיד משודרג בתחום המציאה של פרילנסרים רלוונטיים עם יכולות סינון מאד מתקדמות.

אז כבר הבנתם שאני מדבר על:

Elance.com – אתר שמאגד בתוכו מאגר של אלפי פרילנסים מכל העולם. ההרשמה היא חינם עם מימשוק אופציונאלי לפייפאל לתשלום בטוח. הם עובדים גם עם המערכת של Escrow שזו מערכת שבעצם שומרת על הפרילנסר וגם על המעסיק בכך שהיא שומרת את הכסף במצב ביניים עד לסוף הפרויקט. זהו אתר שמלווה אותי כבר שנים ובכל פעם משתדרג עוד, ממליץ בחום.

Odesk.com – האתר השני בגודלו בתחום אתרי הפרילנסרים המובילים. עם ממשק מאד נוח למשתמש והרבה אופציות סינון למציאה מדוייקת יותר של פרילנסרים. התהליך של מציאת הפרילנסר מאד דומה לאילנס, יוצרים עבודה עם פירוט על הצורך שלנו בתור מעסיקים, המערכת מוצאת פרילנסים פוטנציאליים על בסיס הנתונים שהכנסנו ולאחר מכן אנחנו יכולים להזמין אותם על מנת שיוכלו לתת לנו הצעות מחיר. בנוסף, המערכת יכולה לפרסם את העבודה שהצענו לכל מי שמתאים לקריטריונים שציינו.

האתר הישראלי, Xplace.co.il – נראה מקצועי למדי, מרגיש קצת כמו העתק של אתר פרילנסרים אחר שאני מכיר. פועל בדיוק על אותו העיקרון של האתרים שציינתי למעלה, רק ישראלי עם ישראלים (:

מקווה שמאמר זה עזר לכם לנוע לפעולה ממש עכשיו ולעשות יותר בשביל העסק שאתם בונים או לחלופין קרירה שאתם שואפים אליה. זכרו את עיקרון המינימאליזם ונסו למקסם כמה שיותר את הפעולות שלכם. מה שלא נימצא בתחום הכישרון שלכם, תמנפו.

בהצלחה!


רוצה להיות מאלה שמתעדכנים לפני כולם?
מאמרים מובילים
פוסטים אחרונים
bottom of page