top of page

"האם זה אמיתי? כמה כסף בת'אכלס אפשר לייצר עם אתר מניב?"


מדהים כמה פעמים שאלו אותי את השאלה הזאת בכל הויראציות בעולם. אני מבין לגמרי מאיזה מקום היא מגיעה, קשה לנו מאד האי וודאות הזאת. אנחנו רגילים מאז ומתמיד שיש לנו עבודה שאנחנו מקבלים עליה תגמול פר X שעות, כל אחד לפי המקצוע שלו.

אני רוצה לשאול אתכם היום שאלה חזרה: האם אתם חושבים שהאנשים העשירים בעולם עובדים לפי שעה?

התשובה המתבקשת היא, לא. למה לא? בגלל שהם מבינים שאם הם יפרידו את הזמן שלהם מההכנסה שלהם, פוטנציאל הרווחים שלהם לא יהיה מוגבל יותר.

איך זה מתחבר לנושא של אתר מניב?

כשיש לנו אתר מניב, הוא עובד בשבילנו 24 שעות ביממה ולא תלוי בזמן שלנו. היופי הגדול, זה שבעזרת כלים כמו אתר ורשימת דיוור נוכל לתקשר עם המבקרים שלנו באופן אוטומטי וכמובן לייצר לקוחות מבלי להיות שם באמת.

אבל דיברנו כבר על איך להקים את האתר המניב (לחצו כאן אם אין לכם עדיין), אך לא ברור לרוב האנשים כיצד לעמוד את פוטנציאל ההכנסה. לרוב, זו גם הסיבה שהרבה אנשים בוחרים לא לבנות אתר כזה. אז כדי להסיר את הערפל באיזור הזה נציג פה נוסחת דוגמא שתמחיש בצורה ברורה יותר כיצד נוכל להבין את פוטנציאל ההכנסה מהאתר שלנו.

הנוסחא לחישוב פוטנציאל הכנסה מאתר מניב

ראשית חשוב להבין 2 גורמים קריטיים:

1. מבנה של אתר - אם אין לנו אתר ממוקד נישה, ברור, שמעביר תחושת נוחות וערך, אנשים לא ירצו להישאר ולמעשה נפספס לקוחות פוטנציאליים. לכן חשוב לבנות אתר שמעביר תחושה חזקה של ערך ואמון למבקרים שלנו.

2. תנועה ממוקדת – אנחנו לא רוצים מבקרים מכל מקום ומכל נישה. אנחנו מחפשים רק את האנשים שיתעניינו במוצר או בשירות שלנו. לכן, המטרה לאחר הקמת האתר היא להזרים תנועה ממוקדת דרך כל כלי השיווק שיש לנו בחוץ: גוגל (SEO,PPC) , פייסבוק (דף אוהדים, PPC ), מאמרים ועוד.

שילוב של שני הגורמים האלה יעלה את פוטנציאל ההכנסה שלנו במאות אחוזים.

בואו נעבור לת'אכלס מספרים:

נגיד שחקרתי על נישה של גילוף בעץ וגיליתי שיש לה פוטנציאל תנועה של 100 אלף איש בחודש ואני שואף להגיע ל10% מסך הפוטנציאל תנועה הזה, זאת אומרת 10 אלפים מבקרים פוטנציאליים בחודש.

השלב הבא יהיה להעריך כמה כסף אני יכול לייצר מתנועה של 10 אלפים מבקרים בחודש.

בדר"כ כשמדובר בתנועה ממוקדת שממירה ללידים (מתנה באתר לנרשמים) ישנה נטייה להמרה של בין 10%-50% מהמבקרים שירשמו לקבלת המתנה. כמובן שמדובר פה בהערכה ממוצעת במקרה של מתנה שאי אפשר לסרב לה (ספר PDF מעניין על הנישה או קורס של כמה חלקים כמו בקליק מור).

מתוך סך האנשים שירשמו לרשימת הדיוור שלנו 20-40 אחוז יפתחו את המיילים שאנחנו שולחים בכל פעם. זאת אומרת בין 1000-2000 כניסות לכל מייל. את הנרשמים נכניס לרצף של מיילים אוטומטיים בעלי ערך גבוה שיעלו את דרגת האמון שלהם בנו לדרגה גבוהה על מנת שנוכל להציע להם את המוצר שאותו אנחנו מקדמים.

לאחר שהגענו למייל הנבחר, שבו אנחנו מכוונים אותם לפעולת כניסה לפריסל (דף הכנה למכירה), ואנחנו יוצאים מנקודת הנחה ש20-40 אחוז פותחים את המיילים כמו שאמרנו, אנחנו עתידים לקבל 30-50 אחוז קליקים על הלינק כניסה לדף פריסל שנמצא באתר שלנו. זאת אומרת, ממוצע של 400 כניסות לדף פריסל.

מתוך דף הפריסל, במקרה שבו בנינו אמון מול קהל הלקוחות הפוטנצאלי שלנו, נוכל להגיע להמרה של בין 5-10 אחוז מכלל התנועה. מה שאומר, בין 20-40 מכירות. העלות של קורס אפילייט ממוצע בקליק בנק הוא 47 דולר ועל כל מכירה אנחנו עתידים לקבל עמלה של 50% בד"כ. מה שאומר שנרוויח במקרה הזה בין 470$ ל940$ רק ממוצר אחד שאנחנו מקדמים, כשיש לנו קהילה, אנחנו עתידים לדוור אותה למשך תקופה ארוכה, מה שיאפשר לנו להציע להם מוצרים נוספים בכל כמה זמן.

חשוב לזכור שלרוב המוצרים הנמכרים בתוכניות שותפים יש אפסיילים, זאת אומרת שברגע שהלקוח ירכוש הוא יקבל הצעות נוספות שקשורות באופן ישיר למוצר שרכש. על אותם האפסיילים לרוב נקבל גם 50% עמלה, מה שמעלה באופן משמעותי את פוטנציאל ההכנסה. כל מוצר לגופו ולכן אני לא יוצר נוסחת דוגמא על אפייסילים גם.

עכשיו נשאלת השאלה, האם כאן נגמר הסיפור? האם זה באמת כל פוטנציאל ההכנסה שלי מהאתר?

התשובה היא לא.

חשוב מאד שתפתחו את הראש, ישנן דרכים רבות נוספות שתוכלו להגדיל את ההכנסה שלכם מהאתר. הנה כמה מהן:

1. שטח פרסום – אין ספק שאם יש לנו 10% מכלל התנועה בנישה, יהיה אינטרס לבעלי מוצרים ושירותים לשים את באנר הפרסום שלהם באתר שלנו. על כך ישנם כל מיני סוגי תשלום: על בסיס קליקים, חשיפה, או פיקס פרייס חודשי. אני באופן אישי מעדיף את הפיקס פרייס, במקרה של התנועת דוגמא שציינו למעלה אפשר לגבות לא פחות מ2000 ש"ח בחודש.

2. למכור הודעות לרשימת דיוור שלכם – מפרסמים יוכלו לשלוח הודעות לרשימת הדיוור שלכם, כמובן אחרי אישור שאכן הטקסט תואם את השפה שלכם ואת העברת המסר הנכון, כדי לא לשרוף את הרשימה. הגבייה מהמפרסם מתבצעת על כל מייל שנשלח. העלות של המייל לרוב מתבססת על גודל הרשימה ואחוזי הפתיחה של המיילים. בממוצע אפשר לגבות היום על רשימה של 1000 איש עם אחוזי פתיחה טובים 1000 ש"ח על כל מודעה שנשלחת מהמפרסם.

3. מכירה של תוכן אורח – מפרסמים שקשורים לנישה לרוב ירצו לקבל לינקים בעלי ערך רב בחזרה לאתרים שלהם. הדרך הטובה ביותר להשיג את הליקים האלה, היא ע"י תוכן שמתארח באתר חזק שקשור לנישה. אנחנו יכולים למכור את האופציה למפרסמים. חשוב לציין שלא מומלץ להציג את השירות הזה באתר עצמו אלא רק דרך הודעות מייל כדי למנוע מצב שגוגל יחשוב שאנחנו מוכרים את הלינקים בכסף. המחיר של תוכן אורח מתבסס לרוב על כמות התנועה האורגנית שבאתר + הPR שלו, יכול להגיע למאות שקלים.

4. יצירה של מוצר נישה משלנו – על מנת ליצור קורס או ספר PDF בעל ערך אין צורך להפוך לסופרים ומומחים מהשורה הראשונה. ניתן לפנות לפרילנסרים כותבי תוכן עם זיקה לנישה, שיכתבו לנו איבוק ואת האיבוק הזה נמכור באתר שלנו. במקרה הזה נוכל לקבל עליו 100 אחוז עמלה ויהיה לנו הרבה יותר קל למכור אותו מכיוון שהוא שלנו ולא נעביר את המבקרים שלנו למוצרים של מפרסמים אחרים.

יש כמובן עוד עשרות דרכים נוספות, אבל כדי להכניס את כולן אני אצטרך כבר לכתוב כאן ספר (:

אני מזמין אתכם לתת פה עוד רעיונות לייצירת הכנסה מאתר נישה מניב, על מנת שקוראים נוספים יוכלו להבין כמה פוטנציאל הכנסה באמת קיים פה.

תודה על הקריאה.

מקווה שהמאמר הזה עזר לכם להיתפקס קצת יותר. ואולי לא? דברו אלי.


רוצה להיות מאלה שמתעדכנים לפני כולם?
מאמרים מובילים
פוסטים אחרונים
bottom of page