top of page

למה צריך "ללכלך את הידיים" כדי להצליח בגדול...


אני רוצה לשתף אתכם היום בסיפור אישי שלי,

אני נמצא כרגע בתהליך של בניית מיזמים מאד גדולים (חלקם בארץ) והתהליך הוא תהליך שפשוט מלמד אותי המון. ראיתי לנכון לשתף אתכם, כדי שאתם תוכלו ללמוד קצת מהניסיון והראיה שלי על איך מיזם גדול עובד, מהשלבים הראשונים ומה לצפות בהמשך.

נתחיל בזה שאני שותף בחברת תיירות אינטרנטית בשם מיני הוסטלס (minihostels.com) זאת חברה שכשנכנסתי אליה היא הייתה בקשיים מאד גדולים וידעתי את זה, ידעתי גם שיש כמובן סיכוי שאני אבזבז את הזמן (והכסף) שלי בלשקם ולהעצים אותה, אך מהמחקר שעשיתי ראיתי שהפוטנציאל הוא פשוט אדיר.

מתוך המקום הזה, החלטתי שאני רוצה לעבור שלב ולשבת עם המקים של האתר הזה ולראות אם הוא הפרטנר הנכון למיזם הזה, התשובה לשמחתי הייתה חיובית. הבן אדם הוא יזם במלוא הדרו, המון כריזמה והמון ידע עסקי.

המחשבות שרצו לי בראש בנוגע למיזם הזה היו:

1. האם אני אחזיר את ההשקעה הגדולה שאני משקיע?

2. האם אוכל ללמוד דברים חדשים מהמיזם?

3. האם אוכל להשיג נסיון שאין לי?

כנראה שכל המצב סימן לי ווי על כל הדברים ולכן בחרתי ללכת על המיזם.

אני כבר שנה מריץ את המיזם הזה ובתוך השנה הזאת הגענו ל10,000 הזמנות אונליין.

אבל זה לא העניין החשוב, העניין החשוב הוא שלמדתי:

1. איך לעבוד עם שותף באינטרנט, דבר שלא עשיתי מעולם.

2. למדתי המון על תחום התיירות העולמי.

3. איך לעבוד עם צוות גדול מאד של עובדים בצורה יעילה.

4. כמה הקרבה ויציאה מאיזור ה"נוחות" זה דבר חשוב.

מעבר למיזם הזה אני עובד כרגע על אפליקציה מיוחדת מאד שתשמעו עליה בקרוב. השלבים שעברתי מהמחשבה לתחילת העבודה על האפליקציה היו דיי מעניינים.

זה מסוג הדברים שנופלים עליך ואתה חייב לבדוק אם זה קיים או לא, לשמחתי הרבה הרעיון שלי לא קיים עדיין ולכן עמדה מולי אופציה יפה מאד של לממש את מה שרץ לי במחשבה. שאלה אליכם, אתם מצליחים להוציא את המחשבות שלכם לביצוע כשאתם רוצים?

בכל אופן, האפליקציה כרגע בתהליך בנייה לאחר שבועיים שאני חושב עליה. הרבה פעמים זה נראה לנו מסובך וכמעט בלתי אפשרי לקיים רעיון שרץ לנו בראש.

אתם תתפלאו כמה זה פשוט יכול להיות לפעמים... היופי הגדול (בעיקר באינטרנט) זה שאנחנו יכולים להשתמש בידע של אנשים אחרים כדי לקיים את הרעיונות שלנו.

לדוגמא: אם אני רוצה להקים אתר מיוחד לבגדים, שיראה את הבגד לפי כל סוג מידה על אנשים רזים ושמנים בהמחשה ממוחשבת. זה נראה לא הגיוני להקים מיזם כזה לאדם שאין לו שום ידע טכני בתחום בניית האתרים, תכנות ועיצוב נכון?

אז זהו שלא... אתם יכולים לפנות לכל אותם בעלי המקצוע (מקים אתרים, מעצב...) ולתת להם את האפיון של העסק שאתם רוצים לבנות והם יבנו אותו בדיוק כמו שאתם רוצים. זה כמעט כמו לתת לתופרת את המידה לחליפה שלכם כדי שהיא תיהיה מוכנה מחר כמו שאתם רוצים.

זה פוסט שאמור להניע לכם את הגלגלים ולהעביר לכם את המסר שבלי "ללכלך את הידיים" ולנסות לכבוש את הפחדים ולהשקיע באמת ברעיון שלכם יהיה לכם קשה מאד להצליח באמת בתחום העסקים בכלל ובתחום היזמות בפרט. מעבר לזה, ההתרגשות בלהריץ פרויקט משלכם היא פשוט אדירה , אין מילים להסביר כמה סיפוק מקבלים כשיש הצלחה וכמה שיעורים מקבלים כשנכשלים.

אשמח לשמוע סיפורים שלכם, האם אתם מזדהים עם מה שאמרתי כאן והאם יש לכם רעיון מצוין שפשוט לא עשיתם איתו כלום...


רוצה להיות מאלה שמתעדכנים לפני כולם?
מאמרים מובילים
פוסטים אחרונים
bottom of page