top of page

השלבים בהקמת אתר מניב באינטרנט


אהלן חברים,

הפוסט הזה לא הולך להיות ארוך במיוחד, למעשה הוא הולך להיות מאד תמציתי וקולע למטרה. הרבה אנשים פנו אלי בנוגע לסדר הפיתוח של האתרים שלי ומה הם השלבים שדרכם אני הולך.

אז בלי המתנה מיותרת הנה הם:

1. מוצר - אני צריך לדעת מה אני רוצה למכור קודם לפני שאני נכנס למחקר של מילות מפתח. יש 2 מצבים שיכולים לקרות פה. או שיש לי מוצר משלי או שאני מקדם מוצר דרך תוכניות שותפים. בכל מקרה אני אצטרך לעשות בדיקה עמוקה כדי לראות האם המוצר מעניין אותי (לא חובה) , האם המוצר נותן עמלה שמספקת אותי והכי חשוב האם דף הנחיתה מוצלח ומוכר.שימו לב שיש מקומות שבהם מראים את אחוז ההמרה של המוצר (כמות המכירות פר החשיפה בדף הנחיתה) ולפי כך נוכל לדעת את הפוטנציאל הרווחי האמיתי של המוצר. כמובן שאם המוצר הוא ליד ההמרה נמדדת פר הפעולה של הכנסת הפרטים של המבקר בדף הנחיתה.

2. מחקר - אני יודע איזה מוצר אני רוצה לשווק, עכשיו אני רוצה לשאול את עצמי מהן מילות המפתח הכי קשורות לבעיה או לצורך שהמוצר שלי מדבר עליו. אנחנו רוצים ממש לעשות פה סיעור מוחות ולרשום את כל מילות המפתח שרצות לנו בראש. לאחר מכן נפתח את כלי מילות המפתח ונתחיל לסנן את כל מילות המפתח שנותנות לנו כמות חיפושים קטנה מידי. המטרה היא למצוא מילת מפתח שיש לה איזון בין כמות המבקרים החודשית לבין כמות המתחרים. מילת המפתח המושלמת תהיה מילת המפתח שהמשמעות שלה נוגעת בדיוק במוצר ושמכילה תנועה מספיק גדולה כדי להקים עליה את האתר שלנו. מהי תנועה גדולה מספיק? המדד שלי בד"כ נע מ1000 במינימום עד לאיזור ה20 אלף בחודש.

3. פיתוח האתר - אני רוכש דומיין על מילת המפתח שמצאתי במחקר ובונה את האתר שלי כשכל התכנים מכוונים אל אותה מילת המפתח. שימו לב שהיום אין צורך לחזור כל כך הרבה פעמים על אותה מילת המפתח כדי להעביר לגוגל את המסר שהאתר שלנו פונה לקידום על מילת המפתח הזאת. אפשר היום פשוט להשתמש במילים של LSI (מילות מפתח קשורות) לאורך הטקסטים וגוגל יעשה כבר את הקישור הטבעי למילת המפתח שלכם.

4. קידום האתר - להוביל כמה שיותר לינקים רלוונטיים ממקורות קשורים לנושא של מילת המפתח שאני רוצה לקדם עליה. גוגל וכל שאר מנוע החיפוש מכוונים לרלוונטיות, כך שלמעשה לינק רלוונטי מקבל משמעות כפולה ומכופלת ברמת הלינק מאשר לינק שהוא לא רלוונטי. בנוסף לזה, תמיד תשתמשו באנקור טקסט (לינק עוגן) כשאתם מקשרים מאתרים חיצוניים לאתר שלכם, כדי להעניק לגוגל את ההבנה של המשמעות של הלינק שלכם. דוגמא ללינק אנקור טקסט: קליק מור . זהו לינק שמכיל URL כולל מילת מפתח, אנחנו רגילים ללינקים האלו פשוט לא ידענו שקוראים להם ככה (:

5. שיווק האתר - זה נוגע פה בכמה נושאים, העיצוב של האתר שלנו צריך להיות ממיר. מה זה אומר ממיר? זה אומר שאנחנו צריכים להפוך את דף הבית , הדף המבוקר ביותר באתר שלנו, לדף נחיתה שמקדם את המוצר שבחרנו. הדבר שני זה למדוד את התנועה שנכנסת לנו לאתר ולהבין איך היא מתנהגת. למשל, אם אני רואה שהבאונס רייט (אחוזי נטישה) גבוהים, אני מבין שהצורה שבה פניתי לקהל היעד שלי היא לא טובה ולכן אני אשנה את הגישה באתר שלי עד שאני אגיע למצב של אחוזי נטישה כמה שיותר נמוכים כדי להגדיל את הסיכוי שהמבקרים אכן יבצעו את הפעולה הרצויה באתר שלי.

6. אופטימיזציה - אנחנו תמיד רוצים לשפר את הביצועים של האתר. חשוב לזכור שלא נוכל להבין מספיק על הנישה שלנו ועל מילת המפתח עד שלא נגיע למצב שאנחנו במקומות הראשונים. מקומות אלו הם היחידים שיכולים להוביל אלינו תנועה ממוקדת. הם וכמובן קידום ממומן. ברגע שיש תנועה ממוקדת אפשר לעשות טסטים ובדיקות כדי לראות איך התנועה מתנהגת בכל דף ודף ובכל שלב בהתקדמות לפי השלבים שהגדרנו באתר. אפשר לשאול כל מיני שאלות באתר ולחבר אותם לפוסטים. כך נוכל לראות לאחר מכן באנליטיקס על איזה שאלות לחצו הכי הרבה. מתוך זה נוכל להבין מה הכי מעניין את הקהל שלנו ולתת להם בדיוק את מה שהם מחפשים.

לסיכום, אם תעבדו לפי השלבים שציינתי אתם תוכלו לשפר באופן משמעותי את הפוטנציאל שלכם לייצר רווח מאתרים שאתם יוצרים. תנסו ותראו בעצמכם.

מקווה שפוסט זה תרם לכם, אתם מוזמנים לשאול שאלות במידה וצץ לכם משהו לראש.


רוצה להיות מאלה שמתעדכנים לפני כולם?
מאמרים מובילים
פוסטים אחרונים
bottom of page