top of page

האם אני באמת צריך אתר כדי להרוויח כסף באינטרנט?


אני באמת ובתמים חושב שזאת שאלת המליון דולר בכל הנוגע לשיווק באינטרנט.

אני רוצה בפוסט הזה לפרק את כל השאלות שקיבלתי בזמן האחרון לגבי הדרכים שאפשר להרוויח כסף באינטרנט וכמובן שאגע גם בנושא של אתר אינטרנט.

נתחיל מזה שרוב האנשים חושבים שזה משהו שאפשר ללמוד בדקה וחצי ולהמשיך משם הלאה עם כמה דולרים בכיס. לצערי, הדבר או יותר נכון המקצוע (כי זה מקצוע לכל דבר) ממש לא עובד בצורה הזאת. אז אומר את זה שוב למרות שאמרתי את זה כבר בעבר, אם אתה לא רואה את עצמך יושב ולומד לפחות שעתיים ביום, אין לך למה להתחיל עם שיווק באינטרנט.

בנוסף, אם אתה חושב שהכסף הולך לדלג אליך לאחר חודש של למידה ויישום, אני מצטער לאכזב. זה לא יקרה בחודש, בחודשיים ואפילו לא בחצי שנה הראשונה. אם כן יצא לך לייצר עסק מצליח בחצי שנה הראשונה שבה נגעת בשיווק באינטרנט - אני מזמין אותך להרים אלי טלפון כבר עכשיו - זה נדיר ביותר על סף הבלתי אפשרי.

למה? בגלל שזה מקצוע ולא תחביב, יש פה הרבה נושאים שצריך לדעת, ליישם וכמובן לנסות ולשפר כל הזמן. להבדיל מכל מקצוע אחר בעולם, כאן אתם מול המחשב, אין אף אחד שיכול להגיד לכם מה לעשות ולכן זה קשה הרבה פעמים לדעת האם אתם הולכים בדרך הנכונה.

רק כדי לסכם עד לכאן, אם אתה באמת רציני לגבי הלמידה של שיווק באינטרנט ואתה רוצה לייצר הכנסה יציבה לטווח הארוך, תיקח את השנה הזאת ותבין שהיא שנת לימודים שאתה משקיע כסף (כמו באוניברסיטה) ומיישם כדי לראות תוצאות בשנה שלאחר מכן.

ולנושא שבשבילו התחלתם לקרוא את הפוסט הזה, הנושא של אתר אינטרנט, האם אנחנו באמת צריכים אותו כדי לייצר עסק מצליח באינטרנט? תשובתי היא - כן, ללא כל ספק. למה? מכיוון שאתר אינטרנט הוא השטח הנדל"ן היחידי שלנו באינטרנט שאף אחד (אפילו לא גוגל) יכול לגעת בו. לכל אותם אנשים שאומרים לעצמם, "אבל גוגל יכול להשהות ולזרוק את האתר שלנו", זה נכון, אבל הוא לא יכול לעשות מעבר לזה, הוא יכול רק להגיד לנו מה לא בסדר (וובמאסטר טול).

נמשיך, מכיוון שאתר הוא שטח פרטי שלנו, אנחנו למעשה יכולים לעשות בו מה שאנחנו רוצים מבלי לדפוק חשבון לאף חברה, מוסד, או אתר גדול. אנחנו יכולים לפרסם שם איזה תכנים שאנחנו רוצים (מבלי להפר זכויות יוצרים כמובן), פרסומות וכל דבר למעשה העולה לרוחנו.

ברמה השיווקית, אתר יכול להעביר כל מסר שאנחנו רוצים לקהל הרחב בצורה מקצועית, הרבה יותר מכל כלי אחר באינטרנט. כל מי שחושב שדף בפייסבוק מספיק כדי להעביר את המסר, טועה. זה נכון שהוא כלי טוב וחשוב לקידום, אך דף אוהדים לא מספיק בפני עצמו כדי לקדם ולהעצים את העסק שאנחנו מטפחים באינטרנט.

עוד דבר חשוב, במידה והאתר שלנו לא עובד כפי שרצינו אחרי שפיתחנו אותו מכל הכיוונים: תוכן, עיצוב, תנועה. ועשינו עליו טסטים כדי לשפר את התוצאות כמה שאפשר. אנחנו תמיד יכולים למכור או להשכיר אותו (זוכרים השטח שלנו...). זה דבר ניפלא! מכיוון שזה מוריד מאיתנו המון לחץ. תחשבו על זה, ניסינו וניסינו ולא הלך, לא קרה כלום - אפשר למכור (:

בכמה אפשר למכור את האתר שלנו?

זה תלוי בנישה, באיכות ובגודל האתר. אבל, ללא ספק אתם תקבלו תמורה ראויה פלוס על ההשקעה שלכם.

איפה אפשר למכור את האתר?

בחו"ל האתר המפורסם ביותר הוא Flippa.com , זאת זירה ענקית של מכירות שמומלץ ביותר להשתמש בה במידה ואתם רוצים לקנות או למכור. כשאתם רוצים למכור אתם משלמים סכום זעום כדי לקבל חשיפה מאד גדולה למכירה שלכם. רוב האתרים שמכרתי שם נמכרו בסכומים מאד יפים (מעל 500 דולר כל אחד).

בארץ יש לכם את sites-market.com, אתר מאד נוח למכירה של האתר שלכם.

לסיכום, אם אין לכם עדיין אתר או שאתם מפחדים לעשות אתר כי זה נראה לכם מסובך מידי, אני מזמין אתכם עוד היום להתחיל אתר חדש לאחר מחקר נישה בסיסי. זה מאד פשוט להקים אתר מאפס היום. היופי הגדול, אתם לא צריכים לדעת כלום על שפת HTML או כל שפת תכנות אחרת כדי להקים אתר משלכם (לי אין מושג למשל בשפת תכנות).

אשמח לשמוע את דעתכם, האם יש לכם אתר אינטרנט שיושב על דומיין ושרת שלכם משלכם ואם לא מדוע?

תעשו חיים,

מור


רוצה להיות מאלה שמתעדכנים לפני כולם?
מאמרים מובילים
פוסטים אחרונים
bottom of page