top of page

איך לגרום למבקרים שלכם לבצע כל פעולה שאתם רוצים


הרבה מאד בעלי אתרים לא יודעים את העובדות שאני הולך להציג לכם בפוסט היום. למעשה הידע הזה כל כך חשוב שהוא לא רק ישפר לכם פלאים את איכות האתר אלא יגרום למבקרים באתר שלכם ממש לבצע כל פעולה/רכישה/מילוי פרטים או פשוט להישאר ולהיות מרוצים שמצאו בדיוק את מבוקשם.

אני אתחיל בהקדמה קטנה שתתאר את הבעיה העיקרית שקיימת ברוב האתרים. אנחנו יודעים היום שרוב המבקרים מגיעים לאתרים דרך מנועי חיפוש. מתוך זה, אנחנו מבינים שאנשים משתמשים במשפטים של חיפוש במטרה למצוא בדיוק את מבוקשם.

הצורך של החיפוש מוביל אוטומטית לציפייה, משוואה מאד פשוטה, חיפוש= צורך למצוא. הגיוני לא? מתוך זה אנחנו צריכים להבין שגם אם קידמנו את האתר שלנו בצורה מדהימה והוא נמצא במקום הראשון, זה לא אומר שהוא עונה על כל הציפייה של המשתמש. ושימו לב טוב טוב לעובדה הבאה.

גם אם אתם במקום הראשון ומקבלים תנועה ממוקדת על מילות המפתח העיקריות שלכם, זה ממש לא אומר שאנשים הולכים להישאר באתר שלכם ולבצע את מה שאתה רוצים.

אני בטוח שיש כמה מכם שיגידו, זה ברור, אך כנראה שזה לא בדיוק ברור לפי רוב האתרים שפגשתי בארץ ובחו"ל. אז מה אפשר לעשות היום כדי שמחר יהיה יעיל ואפקטיבי יותר אתם שואלים?

אז ככה, יש כמה דברים מרכזיים שאתם יכולים לשנות: 1.שינוי של משפט הפתיחה של האתר שלכם: אני אבהיר את העובדה הזאת דרך דוגמא מאד פשוטה. נגיד ואני רוצה לקדם אתר שלי שהנושא שלו הוא "איך להיגמל מעישון" וזו גם המילת מפתח שאני מקדם במנועי החיפוש. בואו נחשוב שנייה מה רץ לבן אדם שמחפש את המילת מפתח הזאת בראש ומאיזו נקודה הוא מגיע... סביר מאד להניח שהוא מעשן וניסה הרבה מאד דברים עד לנקודה הזאת שלא עבדו לו. יכול להיות וסביר להניח שהוא סקפטי לגבי סוגי התוכניות של גמילה מעישון ואפילו מתוסכל.

אז לאחר שהבנו את הנקודה שבה נמצא המחפש שלנו אנחנו יכולים לדעת טוב יותר כיצד לפנות אליו עם הכותרת הנכונה שתדבר ישר אל הנקודה הכואבת ולאמת את הצורך מול הבעיה. כותרת שיכולה להתאים לדוגמא הזאת היא: "אתה רוצה להיגמל מעישון ונמאס לך להיכשל כל פעם מחדש?". תסכימו איתי שהכותרת הזאת הרבה יותר מחברת מאשר רק הכותרת "איך להיגמל מעישון?". לכן, שלבו כותרות שמדברות באמת לקהל שלכם ולא רק מילות מפתח במטרה לקידום.

2. תמונה שווה יותר מאלף מילים? התשובה היא ממש כן! תמונה טובה יכולה להעביר את המסר החזק והמשפיע ביותר על הגולש שלנו. אם נמשיך בדוגמא של "איך להיגמל מעישון", תמונה של אדם שמח שובר את הסיגריה יכול להתאים פה. התמונה מעבירה את המסר ונותנת תחושה של שלווה ושיש דבר להגיע ליעד באמת. שלבו בחלק העליון של האתר שלכם אחרי הכותרת הראשית של האתר תמונה גדולה או סליידר שמעביר את המסרים הרגשיים של הנישה שלכם – זה פשוט עובד.

3.נקודות של בעיות מול פתרונות: איך נבין אם אכן זה האתר הנכון בשבילנו בתור מבקרים? רק אם נראה שבעל האתר יודע בדיוק מה אנחנו (המבקרים) מרגישים ועם מה אנחנו מתמודדים. זה מאד דומה לטיפול פסיכולוגי, המטופל אף פעם לא יוכל להתחבר למטפל אם הוא לא ירגיש שהוא אכן מבין לליבו ואת הבעיות שלו.

לאחר שיצרנו את החיבור וההבנה מול המבקרים, אנחנו מראים להם איך אנחנו יכולים לעזור להם עם ההתמודדות של הבעיה הזאת. כך הם רואים בהצלבה איך אנחנו יכולים לפתור להם את כל הבעיות בצורה הרבה יותר מוחשית. במקום להגיד פשוט "אנחנו נגמול אותך מסיגריות". הטיפ שלי, נסו להבין לעומק עם מה הנישה שלכם מתמודדת, מה הצורך והבעיות שלה ולמה היא מצפה. כך תוכלו לחבר בנקודות פשוטות את הכל ויהיה הרבה יותר נעים ונכון למבקרים שלכם לשוטט באתר ולבצע את הפעולות שאתם רוצים ומצפים מהם.

4.תראו להם שאין פה סיכון: יש תמיד תחושה באינטרנט של מקום לא ידוע שיכול להיות מסוכן כאשר מגיעים לנקודה של תשלום או הצגת כרטיס אשראי. מן הסתם שהשמועה לא מגיעה סתם, יש לא מעט רמאויות וגזלנים שעושים את זה. אך רוב האתרים של היום מוגנים בהצפנות מתקדמות שלרוב מאפשרות לכולם להיות מרוצים מחוויית הקנייה. למעשה, כמות האנשים שרוכשים באינטרנט עולה בעשרות אחוזים בכל שנה. אך עדיין, אנחנו תמיד צריכים להעביר את התחושה של הביטחון והרוגע באתר שלנו והדרכים הטובות ביותר לעשות זאת הן:

- ימי ניסיון חינם

- 60 יום ביטחון והחזר מלא אם לא הייתם מרוצים

- תג של אבטחה מוצפנת באתר

- שילוב של אמצעי סליקה מוכרים (פייפאל למשל)

- שימוש בשמות מותג של חברות אם זה אפשרי

- המוצר הופיע בטלוויזיה? ציינו את זה.

- עדויות של לקוחות שלכם

תחשבו על כל הסיבות של הלקוחות שלכם למה לא לקנות מכם ומתוך אלה תציגו את העובדות שמחזקות את ביטחון הגולשים שלכם לשלם או להכניס אשראי.

לסיכום, נסו ותראו בעצמכם. אחד הדברים המשמעותיים ביותר שלמדתי בשיווק באינטרנט זה ניסוי ותהייה. קחו את כל הדברים שאמרתי ושלבו אותם באתרים שלכם. שימו לב שהדרך הטובה ביותר למדוד היא מול תנועה ממוקדת בלבד ולא תנועה כללית. מכיוון שרק כך נוכל להבין באמת אם השינויים שביצענו יצרו אפקט משמעותי או לא!

אשמח לשמוע מכם, האם המבקרים הממוקדים באתר שלכם לא מתנהגים כמו שאתם רוצים?

אהבתם? שתפו...


רוצה להיות מאלה שמתעדכנים לפני כולם?
מאמרים מובילים
פוסטים אחרונים
bottom of page