top of page

איך יוצרים דף אוהדים אפקטיבי בפייסבוק?


שיווק בפייסבוק בחינם

ראשית לפני שבכלל נתחיל לדבר על איך יוצרים דף אוהדים אפקטיבי חשוב להבין תחילה למה אנחנו צריכים בכלל דף אוהדים, מה זה נותן לעסק שלנו וכיצד הוא יכול להפיק לנו עוד לקוחות וחשיפה.

זה שפייסבוק זה המקום המרכזי היום שמאגד בתוכו את כולם ושאנו מרבים לפקוד כדי פשוט לראות מה קורה בחייהם של אנשים שאנחנו מכירים ואולי גם לא מכירים, אנו כבר יודעים. מה שאנחנו לרוב לא מספיק מבינים, זה שפייסבוק היא בעצם מקום החשיפה האידאלי לעסק שלנו. מדוע? מכיוון שפייסבוק מאפשרים לנו לפלח את צורת הפרסום ולהופיע רק מול האנשים הרלוונטיים ביותר לסוג העסק שלנו.

איך פייסבוק עושה את הפילוח הזה

עוד משלב יצירת הפרופיל בפייסבוק ישנם סעיפים רבים שצריך למלא. החל מגיל ומגורים ועד לאיזה עיתונים ותחביבים יש לנו. בנוסף, פייסבוק אוספת נתונים לפי צורת הגלישה שלנו, אם אתם שמים לב טוב, אפשר לראות שחשוב מאד לפייסבוק לאגד אנשים בקבוצות ודפי אוהדים בעלי תחומי עניין משותפים, כל המחשבה היא לעזור לאותם אנשים וכמובן גם למפרסמים שרוצים בסופו של דבר לפלח את הקהל שלהם בצורה טובה יותר.

מסקנה: פייסבוק תעשה הכל כדי לעזור למפרסמים שלה למקד את פרסום לקהל יעד שלהם ומצד שני תדאג תמיד לתת לגולשים הקבועים שלה את המידע שהם מחפשים על מנת שיהיה עניין תמידי.

אז במה דף אוהדים יכול לתרום לעסק שלנו?

- חשיפה המותג : דף אוהדים טוב יכול להגיע רחוק, ניתן לראות המון מותגים מצליחים היום שבשלבים הראשוניים שלהם השתמשו בדף אוהדים והובילו אותו לוויראליות גבוהה בקרב הקהל שלהם מה שחיזק את המותג בצורה משמעותית. למשל: GOPRO המפורסמת, שדף האוהדים שלה עומד היום על ‏8,369,936 בסה"כ , התחילה את דרכה ע"י שיתופים של אנשים שהשתמשו במצלמה בכל מיני מצבים אקסטרימים, מה שהוביל לשיתופים רבים וחשיפה יוצאת דופן.

- משיכה של קהל לאתר שלנו: דף האוהדים יכול להיות צינור מצוין של תנועה לאתר שלנו דרך שיתופים של לינקים למאמרים וסרטונים באתר שלנו. זוהי פעולה חשובה, מכיוון שהיא מוציאה את האדם ממלכת פייסבוק לממלכה שלנו – האתר, מה שמרכז הרבה יותר את הלקוח הפוטנציאלי במוצר שלנו.

- יצירה של לידים דרך טאגים: ישנה אפשרות קליטה של לידים דרך עבודה עם הטאגים של פייסבוק שמאפשרים שטחי HTML או תוכנות, אין צורך להיבהל מזה למי שלא בקיא בנושא, תמיד אפשר לבקש מפרילנסר לעשות את זה בשבילנו בסכומים קטנים למדי.

- אם יש לנו חנות ניתן לנהל גם חנות און ליין בדף אוהדים: ניתן היום למכור מוצרים פיסיים או דיגיטליים דרך חנות בעמוד אוהדים שלנו. זוהי דרך מצוינת לחשיפה וכמובן מכירה של המוצרים. מנקודת המבט שלי, זה לא תחליף לחנות שצריכה להיות לנו באתר אבל זה בהחלט יכול להוסיף.

- יצירה של באז, שירשור של תגובות, לייקים ושיתופים : בעולם החברתי כמו שאנחנו כבר יודעים, הדברים יכולים להתגלגל מהר מאד. לכן, אנחנו בהחלט רוצים לנצל את זה לטובתינו כשזה קשור לעסק שלנו. כל אלמנט חברתי שאפשר לחבר לעסק שלנו יכול להוביל לבאז מאד גדול שכמובן יגרור אחריו חשיפה, אוהדים ולקוחות.

- נוכחות במנועי החיפוש: לא הרבה יודעים, אבל דף האוהדים זה המקור היחידי שגוגל מאנדקסת במנוע החיפוש שלה מפייסבוק. כל שאר הדפים של פייסבוק לא מתאנדקסים. מה זה אומר? זה אומר שאם דף האוהדים מקבל יחס ישיר מגוגל בתוצאות חיפוש, יש לו משמעות קידומית לאתר שלנו ומותג/חברה שלנו. לכן, מומלץ להכניס מידע מקורי רב בדף האוהדים ולדאוג לקשר אותו לאתר הראשי. בנוסף, לדאוג לקשר אליו ממקורות חיצוניים על מנת להגדיל את המשמעות שלו בעיני גוגל על מילות המפתח שאנחנו מקדמים.

אז איך מתחילים ואיך מגיעים לניצול מלא של דף האוהדים שלנו?

- יצירה של דף האוהדים - בחלק של הסרגל השמאלי, אם אתם בפייסבוק בשפה האנגלית או בסרגל הימני אם אתם על השפה העברית, יש כפתור שנקרא "צור דף", לאחר לחיצה עליו תוכלו לבחור את סוג הדף שלכם. באמת שאין לזה משמעות כל כך גדולה, זה פשוט יעזור לגולשים שלכם להבין טוב יותר מה הנושא של הדף שלכם. ההמשך של היצירה של הדף דיי מסביר את עצמו, החל מהטמעה של הלוגו ועד להטמעה של הפרטים על העסק.

- עיצוב – העיצוב של הדף קריטי ביותר לצד השיווקי שלנו, מכיוון שדרכו נוכל להבין מה נושא העסק ומה השירותים שהוא מציע. המקום הטוב ביותר להכניס את העיצוב שלנו בדף הוא תמונת הנושא או בשמה הלועזי – Timeline photo . התמונה הזאת מופיעה בחלק העליון של דף האוהדים וגודלה המומלץ הוא 851 פיקסלים לרוחב על 315 פיקסלים לאורך. בתמונה זו תוכלו להעביר ויזואלית את השירות שלכם וכמובן להוסיף טקסט של הכוונה לפעולה ופרטי יצירת קשר.

- תכנים – חשוב לעדכן על בסיס יומי את דף האוהדים על מנת ליצור תקשורת ועקביות מול האוהדים של הדף. מחקרים מראים שככל שהתקשורת יותר עקבית, כך האמון של הלקוחות הפוטנצאליים עולה. איזה תכנים לשתף? כל מאמר שאתם כותבים באתר שלכם אתם יכולים לשתף בדף האוהדים בצורה של לינק למאמר. המלצה שלי, תכתבו תמיד הקדמה מעניינת לכל מאמר על מנת לעניין את האנשים לפני הלחיצה על הלינק.

- סרטונים – כמו שאתם כבר בטח יודעים, פייסבוק הכניסו לא מזמן את הפונקציה של הפליי האוטומטי. השימוש בכלי הזה יכול להיות מאד עוצמתי אם תשלבו גם טקסט בסרטון מכיוון שהפליי האוטומטי לא פועל עם סאונד. שילוב של טקסט יוכל להעביר מסר גם בלי סאונד ולעורר עניין לצפיה על מסך גדול. סרטונים נצפים בכמויות אדירות ולרוב גם מקבלים תגובות ולייקים. איזה סרטונים לשתף? כל דבר שמערב הומור או פחד או הפתעה או המלצה יתקבל בברכה וסביר שיקבל גם שיתופים.

- תמונות – תמונה יכולה להעביר מסרים מאד מהירים (תמונה=אלף מילים). אנחנו נרצה להשתמש בתמונות עם טקסטים ולינקים על מנת למשוך את הקהל שלנו לכניסה ללינק. תמונות יכולות להצחיק, להבהיל, לרגש , להפתיע ועוד. אם תעשו בהם שימוש חכם, הן יוכלו לגרום לקהל שלכם לעצור, לקרוא את מה שיש לכם להגיד וכמובן ללחוץ על הלינק המומלץ.

- שימוש בחדשות וידיעות מעודכנות – כל תוכן חדשותי יש לו ערך לתנועה פוטנציאלית שאנחנו יכולים למשוך למאמרים שלנו. כמובן שצריכה להיות סיבה הגיונית לשימוש בחדשות. למשל: אנחנו לא רוצים למשוך את הקהל שלנו עם תמונה של ביבי והטקסט "הסוד נחשף" עם לינק ולא לספק את הסחורה בהקשר למאמר שהם יגיעו אליו בעקבות הלינק ששמנו. הכיוון הנכון יותר יהיה "מהי הטכניקה השיווקית של ביבי בבחירות 2015" לדוגמא אם אני רוצה לכוון למאמר שמדבר על שיווק באינטרנט. (לא שאני בעד ביבי או משהו).

4 דרכים לקידום אפקטיבי של הדף להגדלה משמעותית של אוהדים:

- קידום ממומן דרך הדף עצמו: ישנה יכולת פרסום ספציפית למטרת הגדלה של האוהדים שבעצם חושפת את הדף לקהל הפוטנציאלי שלנו ובכך מגדילה את הפוטנציאל של לחיצה על הלייק בדף שלנו. האופציה הזאת נמצאת בחלק הימני של המסך של דף האוהדים. אני לא אכנס כאן ממש להגדרה של קהלים ותקציב כי המאמר הזה פשוט יגיע לספר, אבל חשוב לקחת את הזמן ולתת דגש על התמונה והטקסט שמייצגים את הדף וכמובן לחשוב ולהגדיר את הקהל המתאים ביותר. זכרו, ככל שיש לנו יותר אוהדים רלוונטים כך יהיה לנו קל יותר למשוך לקוחות לעסק שלנו. אוהדים לא רלוונטים יעלמו מהר ולא יהיו אפקטיביים.

- קידום ממומן של תכנים שמכוונים לאתר שלנו דרך הדף: ישנן 2 מערכות פרסום לפייסבוק, ניתן לומר שאחת פשוטה ולמתחילים והשניה למתקדמים. כל מי שרוצה להתחיל בצורה פשוטה לפרסם פשוט יכול לגשת לדף אוהדים ולאחר מכן ל"בנה קהל" ו"קידום אתר". בדף שלאחר מכן תוכלו לבחור איזה דף באתר שלכם אתם רוצים לקדם, ההמלצה שלי אליכם זה להוביל תמיד לדברים מעניינים עם תיבת לכידה של לידים בסרגל או פופ אפ. לאחר שהכנסתם את הכתובת URL של הדף שאתם רוצים לקדם אתם רוצים להשתמש בתמונה ברזולוציה של 600 רוחב ואורך של 315 כתמונת פרסומת שלכם עם טקסט, לינק והכוונה לפעולה. לא לשכוח גם כאן לבחור את הקהל הרלוונטי ביותר. את התקציב אתם יכולים לקבוע לפי הכיס שלכם. אני בד"כ מתחיל עם 1000 ש"ח לחודש פר קמפיין כדי שאוכל לקבל הרבה תנועה ולעשות עליה אופטימיזציה.

- יצירת תחרויות: זו דרך אפקטיבית מאד למשוך קהל ובאז רב כלפי דף האוהדים שלנו. נסו לחשוב קודם כל על תחרות שתהיה רלוונטית לנישה שלכם. אל תעשו תחרויות בנאליות, חשבו על דברים שמעלים חיוך על הפנים של אנשים, אלו הדברים שהכי משתפים. הפרס צריך להיות שווה במיוחד – אל דאגה זה שווה את זה. איך יוצרים את התחרות בפועל? ישנן הרבה מאד אפליקציות שמתחברות לדף שלנו ומאפשרות לנו ליצור תחרות, קחו בחשבון שהשוות באמת מבינהן עולות תשלום חודשי אך שוב זה שווה את זה. אפשר גם לאחר התחרות לעצור את התשלום. מומלץ בחום לעשות תחרות אך זה לא מתאים לכל נישה.

- הזמנה של קבוצות רלוונטיות לדף העסקי שלנו: מנוע החיפוש של פייסבוק מאפשר לנו למצוא דפים וקבוצות רלוונטיות לנישה שלנו. המטרה שלנו זה למצוא כמה שיותר קבוצות כאלה. לאחר מכן ניתן להשתמש בכלים חיצוניים על מנת לשלוח הודעה מיידית לכל הקבוצות האלה. שימו לב לשתי נקודות חשובות. 1. אל תשלחו הודעות שהן לא חברתיות. לבקש מקהל לרכוש או להירשם זו פעולה שתגרור הוצאה מהקבוצות ובצד הקיצוני סגירה של החשבון ע"י פייסבוק. 2. שימו לב לכמות, אל תשלחו יותר מהודעה 1 ביום, שוב בגלל שפייסבוק יכולים לראות בפעולה הזאת כפגיעה בחווית משתמש שלהם.

- הזמנה של רשימת הדיוור שלנו: אם יש לנו רשימת דיוור זו הזדמנות מצוינת להזמין אותם להצטרף לדף אוהדים שלנו ולקבל עידכונים מיוחדים ועוד הרבה דברים טובים כמו הנחות וקופונים. האוהדים הכי מהירים שקיבלתם.

חשוב מאד! תוכנית פעולה:

- מה עושים כל יום? דואגים לעדכן את דף האוהדים בדברים חברתיים שרלוונטיים לעסק שלנו. אנחנו יכולים בהחלט לקחת גם כתבות וסרטונים של אנשים אחרים ולהמליץ עליהם. חשוב לשלב לפחות פעם בשבוע כתבה מקורית משלנו שאנחנו מובילים אליה דרך לינק מדף האוהדים. להגיב למגיבים ולדאוג תמיד לנקות תגובות לא טובות או פוגעניות, תופעה שקיימת ויכולה לפגוע בכל פרסום שלנו.

- מינוף ע"י עובד חיצוני: תמיד ניתן לקחת פרילנסר שיעשה את העבודה בשבילנו, כדי למצוא פרילנסרים אתם תמיד יכולים לרשום את המילה "פרילנסרים" או באנגלית freelancers ותוכלו למצוא אתרי מאגר גדולים של פרילנסרים שיעבדו איתכם על בסיס שעתי או פיקס פרייס. הפרילנסר יכול למנף את זמנכם בכך שיכתוב את התכנים ויפרסם אותם בדף אוהדים. את כל נושא הקידום הממומן אני אישית לא ממנף אך זה גם בהחלט אפשרי, שימו דגש אם אתם לוקחים פרילנסר שמטפל לכם בקידום הממומן לנושא של שיפור ומדידה של החזר השקעה.

- רשימה של כל הדברים שאנחנו הולכים לשתף: ברגע שיש לנו רשימה מסודרת של כל הרעיונות לכתבות ודברים שאנחנו יכולים לשתף זה ממקד אותנו. חשבו על זה כמו רשימת מעשה (To Do List) , ברגע שתגמרו אותה תוכלו לעקוב ולראות כמה אפקטיבית היא הייתה ואילו תכנים היו הכי פופולאריים.

- יעדים כמובן: הגדירו באופן הכי ברור שאפשר מה אתם רוצים להשיג מדף האוהדים שלכם: כמות אוהדים, לידים, לקוחות, חשיפה...

- ניסוי ותהייה + אופטימיזציה: שאלו לאחר כל פעולה שעשיתם, מה השגתי בזה והאם זה היה אפקטיבי. השתדלו למדוד ברמה יומית, שבועית , חודשית ואפילו שנתית. אני יכול להגיד לכם שבאופן אישי חסכתי אלפי דולרים וייצרתי הרבה יותר לאחר שעקבתי אחרי הפעולות קידום ומדדתי את האפקט שלהן. זיכרו שהטעות הגדולה ביותר היא לחזור על אותה הטעות שוב ושוב.

אני מקווה שנהנתם מהמדריך

אם הוא עזר לכם אשמח שתשתפו אותו עם החברים שלכם.

וכמובן שכל שאלה תתקבל בברכה.

שבוע טוב!


רוצה להיות מאלה שמתעדכנים לפני כולם?
מאמרים מובילים
פוסטים אחרונים
bottom of page